úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Soutěž Kanceláře roku zná vítěze v 11 kategoriích

Socialsharks
23.06.2022  |  Administrátor Aktualizováno: 28.06.2022

Jedenáct vítězů si během slavnostního galavečera v Paláci Žofín odneslo ocenění Kanceláře roku. Šestý ročník soutěže díky vysoce kvalitním přihlášeným realizacím potvrdil, že je špičkou v oblasti oceňování kvalitního pracovního prostředí a kancelářského designu. Vyhlášení letos podruhé proběhlo v letních měsících, přičemž přihlášky do soutěže posílaly nejen samotné soutěžící firmy, ale i architektonická studia. Soutěž již pošesté organizovala společnost Prochazka & Partners.

„Loňské obavy z opouštění kanceláří v ČR byly naštěstí neopodstatněné. Oproti zahraničním zaměstnavatelům se tuzemské firmy ve většině plně vrátili do kanceláří, přičemž globální společnosti naskočily na částečný princip docházky. I přes původní obavy poroty byl letošní ročník stejně silný jako předchozí – se 70 přihláškami napříč deseti kategoriemi a s vysokou kvalitou realizací. Lidé potřebují osobní kontakt. A co jiného, než inspirativní designové kanceláře umožní týmu se socializovat, trávit spolu kvalitní pracovní čas, vyměňovat si názory a sdílet zkušenosti. Jsem rád, že jsme opět ocenili společnosti, které se zasazují o vytváření toho nejlepšího z kancelářského designu při budování nadstandardního zázemí pro své zaměstnance. A o to více mě to těší, že trend dobrých kanceláří je silný navzdory negativními ekonomickému vývoji. Je tak zřejmé, že stále probíhá boj o talenty. A být atraktivní firmou pro zaměstnance znamená mít kvalitní kanceláře,“ říká Radek Procházka, zakladatel soutěže Kanceláře roku a Managing Partner společnosti Prochazka & Partners.

Tuzemské a nadnárodní korporace se na kancelářský design a vybavení dívají také stále častěji prizmatem společenské odpovědnosti a uhlíkové stopy dodávaných materiálů. „Pravidelně se setkáváme s požadavkem větších firem, aby odebírané materiály měly buď co nejmenší uhlíkovou stopu, nebo byly přímo vyráběné z recyklátů. Problematika ESG tak nutně proniká i do architektonických návrhů a s tím souvisejícího výběru materiálů, respektive jejich výrobců,“ říká Petr Zahálka, obchodní ředitel společnosti ProInterier a člen odborné poroty soutěže Kanceláře roku.

Výjimečné kancelářské interiéry firem v České republice letos soutěžily v deseti kategoriích, z toho kategorie Hybridní kanceláře roku a Inovativní kanceláře roku byly letošní novinkou:

 

Pomyslnou jedenáctou kategorií pak je speciální Cena poroty, udělovaná napříč všemi přihlášenými realizacemi. Jejím cílem je ocenit výjimečný přínos pro architekturu a design. Letos si toto ocenění odnesla Nadace Partnerství (autor: Projektil architekti).

„Velkým tématem letošního ročníku byly tzv. hybridní kanceláře, kdy trend vzdálené práce urychlila probíhající pandemie. Z pohledu funkce, designu, ale i vybavení kanceláří tak vzniká větší počet míst pro setkávání. Od nich pak zaměstnanci vyžadují, aby svým vybavením připomínaly designový obývák či oblíbenou kavárnu. Na druhou stranu ale klesá o 10–20 % počet pracovních míst,“ dodává Jiří Zavadil, Managing Director společnosti Vitra a porotce soutěže Kanceláře roku.

Odborná porota složená z předních odborníků kancelářského trhu – Petr Zahálka (ProInterier), Jiří Zavadil (Vitra), Oleg Haman (Obec architektů), Jaroslav Vendl (SilentLab), Igor Hobza (monom) a Radek Procházka (Prochazka & Partners) – hodnotila interiéry z hlediska výjimečnosti a designu prostor, inovací (technologické, materiálové, praktické), atmosféry, a především kvality pracovního prostředí a uspokojení potřeb zaměstnanců. Napříč všemi kategoriemi porota ocenila i atraktivitu pracovního prostředí a nakolik je kancelář příjemným a pohodlným místem k práci.

„Kromě ohromné kreativity jsme letos byli s porotci svědky tří kancelářských trendů – prvním jsou stále častější technologické vychytávky, které se týkají bezpečnosti zaměstnanců a kvality pracovního prostředí. Dále to je enormní nárůst zeleně v kancelářích a posledním trendem jsou vyšší ohledy na hendikepované z pohledu celkového designu. Velké firmy tak upravují nejen toalety, ale i celkové vybavení včetně kuchyněk. Rozdíly přitom činí drobné detaily jako například nika pod kuchyňským dřezem, kdy dřez pak může pohodlně používat i člověk na vozíku,“ říká Oleg Haman, předseda Obce architektů a porotce soutěže Kanceláře roku.

Kvalitní, ohleduplné a zdravotně nezávadné kanceláře jsou jistě trendem několika posledních let, který pandemie o to více zrychlila i prohloubila. Stále více zaměstnanců se tak zajímá o to, zdali budovy mají certifikace i z pohledu kvality vzduchu či hladiny hluku a celkové pracovní a životní pohody.

„Po prvotním šoku z lockdownů začaly později společnosti řešit, co s kancelářemi. Zejména větší IT společnosti snížily počet pracovních stanic a ve vzniklém prostoru instalovaly mobilní akustické mikrokanceláře pro soustředěnou práci. Naopak ve větších otevřených prostorách je kladen důraz na rozmanité sezení pro různá jednání či druhy práce – např. uzavřené boxy, meetingové zóny, či neformální etážové sezení. To vše je pak vhodně doplněno o akustická řešení mající za cíl zvýšit komfort na pracovišti,“ říká Jaroslav Vendl, spoluzakladatel společnosti SilentLab a porotce soutěže Kanceláře roku.

Partneři soutěže Kanceláře roku:

Hlavní Partneři: Interface, ProInterier

Partneři: Vitra, eTruhlárna, SilentLab, AVT Group, Obec architektů, Bohematic

Mediální partneři: ArchiZoom, Estate, Express FM, Luxus.cz, Skypaper

Organizátor soutěže: Prochazka & Partners

O soutěži Kanceláře roku

Soutěž kanceláře roku vznikla v roce 2016 a nyní probíhá již její 6. ročník. Odborná porota hodnotí interiéry z hlediska výjimečnosti a designu prostor, inovace (technologické, materiálové, praktické), atmosféry prostředí, a především kvality pracovního prostředí. Napříč všemi kategoriemi oceňuje atraktivitu pracovního prostředí a nakolik je kancelář příjemným místem k bytí, což nabývá na významu hlavně vzhledem k tomu, jak velkou část svého času většina z nás tráví v kanceláři. Vítězové jsou vyhlášeni na závěrečném galavečeru během léta v Paláci Žofín, na který se zvou zástupci všech přihlášených společností. Více o soutěži na webu www.kancelareroku.cz.

O společnosti Prochazka & Partners

Společnost Prochazka & Partners v roce 2013 založil Radek Procházka a dnes je vedoucí společností výhradně zaměřenou na zastupování nájemců v oblasti komerčních nemovitostí. Poskytuje komplexní servis pro nájemce v segmentech Offices a Industrial (přejednání, relokace, expanze, nákup či výstavba na klíč) a svým klientům zajišťuje i architektonické a projektové poradenství a management (Design & Build). Společnost od roku 2016 vyhlašuje také odbornou soutěž Kanceláře roku. Více o společnosti na www.prochazkapartners.cz.

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?

masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)
 
přehodnocení podmínek Green Dealu především co se týká racionality při dosažení termínů bezuhlíkové ekonomiky
 
dočasné pozastavení odklonu od uhlí po dobu nezbytně nutnou k překonání energetické krize
 
větší podpora energetických úspor (inovační technologie, kontrola plýtvání...)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« květen 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce