úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Agilní kanceláře snižují provozní náklady až o 20 % oproti standardním prostorám

05.09.2019  |  Petr Bayer

Agilní kanceláře, nové označení vyšlé ze západoevropských trhů, lze vztáhnout na pracovní prostředí od coworkingů přes modulární kanceláře. Tento typ kanceláří vyhovuje stále vyššímu počtu zaměstnanců a při chytrém řešení prostor může snižovat náklady. Potvrdila to nejnovější studie pražské pobočky mezinárodní poradenské společnosti BNP Paribas Real Estate.

„U standardních kanceláří dosahují celkové provozní náklady v centru Prahy na zaměstnance 318 eur měsíčně, u flexibilních kanceláří je to 265 eur. Průměrné pražské náklady jsou 222 eur u konvenčních pracovních prostor a 185 eur u agilních, ve flexibilních agile kancelářích lze dosáhnout úspory až 20 procent díky efektivnějšímu uspořádání,“ vyčísluje Lenka Šindelářová, vedoucí oddělení Research & Consulting v BNP Paribas Real Estate.

Stoupá také počet firem (a nejen nově vzniklých), které nehledají klasické kanceláře a míří do coworkingu. V Praze měli v roce 2018 operátoři coworkingů 10% podíl na nových pronájmech. Ve Varšavě to bylo 15 % a v Bruselu dokonce pětina všech dealů. „Ani vývoj v letošním roce nenaznačuje ústup. Naopak,“ doplňuje Šindelářová.

Podle mezinárodních studií tvoří až 40 % všech pracovníků v coworking centrech zaměstnanci velkých firem a korporací. Coworking tak není jen pro freelancery a start-upy. „Corpoworking“ kromě řešení krátkodobých potřeb expanze a snížení nákladů rovněž nabízí kreativní prostředí pro zaměstnance, workshopy, eventy a setkávání s klienty. Developeři, vlastníci nebo property manažeři už mají dostatek možností, jak nabídnout aspoň částečně flexibilní kanceláře. Nejjednodušší je část prostor pronajmout specializovanému operátorovi. Zároveň se však mohou inspirovat některým z „Desatera agilních kanceláří“.

Agilní kanceláře by měly být:

  1. Modulární: lze je přeskupit podle potřeb uživatel
  2. Multi-tasking: musejí obsahovat různé pracovní prostory (mikroprostředí) pro řešení různých úkolů
  3. Rozdělitelné: zde stačí prostory přepažit nebo jinak oddělit
  4. Napojené: budova by měla „číst“ (anonymně) svůj provoz a pohyb uživatelů – data analyzovat a přetavovat do opatření vycházejících vstříc reálné poptávce a potřebám
  5. Fluidní: musí umožňovat zcela plynulý pohyb lidí v prostoru a jejich potkávání se
  6. Flexibilní v čase: pracovní prostory lze rezervovat na požádání, zaměstnanci mohou využívat i takzvané „třetí prostory“ a pracovat mimo kancelář například v coworking centru, kavárně apod.
  7. Otevřené: Pracovní prostory jsou otevřené nejen pro zaměstnance a jejich klienty ale tvoří huby, kde se setkávají zaměstnanci, freelanceři a start-upisté, klienti z korporací i lidé navštěvující nejrůznější akce.
  8. Přístupné: jasná přidaná hodnota (a pro mnohé podmínka) v podobě snadného přístupu k veřejné dopravě; stoupá i senzitivita na parkování kol, skútrů nebo elektromobilů
  9. Cirkulární: slovo, se kterým se budeme potkávat stále častěji; nejen v souvislosti s ekonomikou, ale i fungováním budovy či lokality – i nemovitost má svůj ekosystém
  10. Reverzibilní: kanceláře nemusejí být zárukou úspěchu, přiznejme to; je proto dobré myslet na snadnou možnost přeměny nebo doplnění budovy na bydlení, maloobchod, dílny…

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

08.01.2020 Průzkum Skypaper: Loňský růst hlásí dvě pětiny stavebních firem

Stavební firmy v loňském roce očekávaly růst podle 40,3 procenta respondentů, když v polovině roku tak mínilo 46,5 %.…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte letos ve vaší stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« duben 2020 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.