Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Agilní kanceláře snižují provozní náklady až o 20 % oproti standardním prostorám

05.09.2019  |  Petr Bayer

Agilní kanceláře, nové označení vyšlé ze západoevropských trhů, lze vztáhnout na pracovní prostředí od coworkingů přes modulární kanceláře. Tento typ kanceláří vyhovuje stále vyššímu počtu zaměstnanců a při chytrém řešení prostor může snižovat náklady. Potvrdila to nejnovější studie pražské pobočky mezinárodní poradenské společnosti BNP Paribas Real Estate.

„U standardních kanceláří dosahují celkové provozní náklady v centru Prahy na zaměstnance 318 eur měsíčně, u flexibilních kanceláří je to 265 eur. Průměrné pražské náklady jsou 222 eur u konvenčních pracovních prostor a 185 eur u agilních, ve flexibilních agile kancelářích lze dosáhnout úspory až 20 procent díky efektivnějšímu uspořádání,“ vyčísluje Lenka Šindelářová, vedoucí oddělení Research & Consulting v BNP Paribas Real Estate.

Stoupá také počet firem (a nejen nově vzniklých), které nehledají klasické kanceláře a míří do coworkingu. V Praze měli v roce 2018 operátoři coworkingů 10% podíl na nových pronájmech. Ve Varšavě to bylo 15 % a v Bruselu dokonce pětina všech dealů. „Ani vývoj v letošním roce nenaznačuje ústup. Naopak,“ doplňuje Šindelářová.

Podle mezinárodních studií tvoří až 40 % všech pracovníků v coworking centrech zaměstnanci velkých firem a korporací. Coworking tak není jen pro freelancery a start-upy. „Corpoworking“ kromě řešení krátkodobých potřeb expanze a snížení nákladů rovněž nabízí kreativní prostředí pro zaměstnance, workshopy, eventy a setkávání s klienty. Developeři, vlastníci nebo property manažeři už mají dostatek možností, jak nabídnout aspoň částečně flexibilní kanceláře. Nejjednodušší je část prostor pronajmout specializovanému operátorovi. Zároveň se však mohou inspirovat některým z „Desatera agilních kanceláří“.

Agilní kanceláře by měly být:

  1. Modulární: lze je přeskupit podle potřeb uživatel
  2. Multi-tasking: musejí obsahovat různé pracovní prostory (mikroprostředí) pro řešení různých úkolů
  3. Rozdělitelné: zde stačí prostory přepažit nebo jinak oddělit
  4. Napojené: budova by měla „číst“ (anonymně) svůj provoz a pohyb uživatelů – data analyzovat a přetavovat do opatření vycházejících vstříc reálné poptávce a potřebám
  5. Fluidní: musí umožňovat zcela plynulý pohyb lidí v prostoru a jejich potkávání se
  6. Flexibilní v čase: pracovní prostory lze rezervovat na požádání, zaměstnanci mohou využívat i takzvané „třetí prostory“ a pracovat mimo kancelář například v coworking centru, kavárně apod.
  7. Otevřené: Pracovní prostory jsou otevřené nejen pro zaměstnance a jejich klienty ale tvoří huby, kde se setkávají zaměstnanci, freelanceři a start-upisté, klienti z korporací i lidé navštěvující nejrůznější akce.
  8. Přístupné: jasná přidaná hodnota (a pro mnohé podmínka) v podobě snadného přístupu k veřejné dopravě; stoupá i senzitivita na parkování kol, skútrů nebo elektromobilů
  9. Cirkulární: slovo, se kterým se budeme potkávat stále častěji; nejen v souvislosti s ekonomikou, ale i fungováním budovy či lokality – i nemovitost má svůj ekosystém
  10. Reverzibilní: kanceláře nemusejí být zárukou úspěchu, přiznejme to; je proto dobré myslet na snadnou možnost přeměny nebo doplnění budovy na bydlení, maloobchod, dílny…

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

21.06.2019 Soutěž Česká dopravní stavba vyhlásila vítěze, Skypaper v porotě a udělil cenu

Tituly 16. ročníku celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie, inovace roku 2018 získaly Modernizace trati…

06.05.2019 Průzkum Skypaper: Růst letos čeká téměř polovina stavebních firem

Stavební firmy zvyšují svůj optimismus a růst v letošním roce očekává 46,5 procenta z nich, oproti 44,6 % v roce…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce prospělo českému stavebnictví?

kvalitnější legislativa
 
více veřejných zakázek
 
omezení korupce
 
zlepšení odborného školství
 
zodpovědnější úředníci
 
jiné (můžete nám napsat co)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« září 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
18
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce