Brno-Královo Pole má novou nádražní budovu, celkové náklady 3,4 mld. Kč
Na druhém nejvýznamnějším nádraží v jihomoravské metropoli Brno – Královo Pole vyrostla nová budova. Vznikla v rámci rekonstrukce celé stanice, zázemí v ní najdou i cestující z přilehlého terminálu MHD a příměstských autobusů. Pokračují práce na zbývajícím nástupišti a kolejích, které skončí letos v prosinci. Celkové náklady dosahují 3,4 miliardy Kč.
Celková modernizace nádraží Brno - Královo Pole začala před dvěma lety. Od té doby už stavbaři dokončili dvě nástupiště a také část rozšířeného podchodu. Nyní se otevírá nová nádražní budova, v jejích moderních prostorech najdou cestující pokladny, toalety, výtah i přímý přístup na navazující první nástupiště a do podchodu. Do plného provozu přejde celý objekt v prosinci.
„Královopolské nádraží je příkladem komplexní dopravní stavby, která zlepší parametry nejen kolejí a nástupišť, ale vytvoří i odpovídající podmínky pro cestující díky moderní nádražní budově. Do otevření nového hlavního nádraží půjde o nejmodernější železniční stanici v jihomoravské metropoli,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Stavbaři se zaměřili nejen na samotnou stanici, ale také na navazující úseky do Kuřimi a do brněnských Maloměřic. „Koncem letošního dubna jsme otevřeli pro veřejnost první dokončené nástupiště i část rozšířeného podchodu. Díky tomu odpadla nutnost využívat pro příchod k vlakům náhradní trasu přes koleje,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Stavbařům nyní zbývá dokončit rekonstrukci třetího nástupiště a přilehlých kolejí. Prodlužují také podchod pod celým kolejištěm. Hotovo bude ještě letos, do března příštího roku budou probíhat dokončovací práce. Přístup z podchodu až do Myslínovy ulice bude možný po výstavbě lávky přes říčku Ponávku, kterou zajistí město Brno.
Projekt Rekonstrukce ŽST Brno-Královo Pole je spolufinancován EU v Programu Doprava 2021–2027. Dotace činí maximálně 2,5 miliardy Kč. Zhotoviteli stavby jsou OHLA ŽS; Firesta-Fišer, Subterra a Tramo Rail.
„Brno je významnou evropskou železniční křižovatkou a jeho role v budoucnu ještě vzroste, nejen s nástupem vysokorychlostních tratí. Finanční podpora z evropských zdrojů do důležitých infrastrukturních projektů, jako je investice do druhého největšího nádraží v jihomoravské metropoli, je proto klíčová,“ uvádí mluvčí Zastoupení Evropské komise v ČR Václav Lebeda.

