Český startup Mews, který poskytuje hotelům systém pro kompletní správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků hostů, získal v investičním kole Series B 33 milionů dolarů. Za novým přílivem finančních prostředků stojí bostonský investiční fond Battery Ventures, který v minulosti pomohl k úspěchům gigantům jako Apple, Google, Intel nebo Oracle. Díky této transakci přesáhne hodnota mladé firmy 5 miliard Kč, investice má pomoci posílit aktivity firmy v USA.
Firma zároveň překročila 1000 ubytovacích zařízení, která používají její platformu umožňující snižovat provozní úkoly a ušetřenou energii investovat do hotelových služeb. Využívají ji významné hostelové řetězce na světě i řada předních hotelů. Systém momentálně spravuje přes 130 tisíc lůžek ve 48 zemích světa, v jejichž ubytovacích zařízeních „proteče“ kolem 150 milionů dolarů měsíčně. Mews se proto rozrůstá i personálně, otevírá nové – především vývojářské – pozice v pražské centrále, kde nyní sídlí 135 z celkového počtu přes 270 lidí.
„Zájemců z řad investorů bylo více, ale naše volba nakonec padla na Battery Ventures. Z velké části také proto, že jde o investiční skupinu s bohatými zkušenostmi v hotelovém byznysu a sídlem v Bostonu, jde tedy o silného strategického partnera. Nedávno jsme otevřeli novou kancelář v New Yorku a po úspěchu na starém kontinentu plánujeme ještě více proniknout na americký trh,“ říká zakladatel startupu Richard Valtr.
„Majitelé hotelů a ubytovacích zařízení se snaží řešit výzvu konkurence na platformách typu peer-to-peer, jako je Airbnb. Mews jim dodává nástroj, díky kterému se nemusí starat o každodenní chod podniku, ale místo toho se mohou soustředit na to, jak klientům zpříjemnit ubytování,“ říká nový člen představenstva Sanjiv Kalevar z Battery Ventures.
Mews je systém, který umí přijímat platby od hostů, řešit kompletní management hotelu včetně personálu, a především podporuje připojení na vlastní API, takže se může jakákoli jiná služba v případě zájmu se systémem od Mews propojit. Automatizuje tak činnosti, které byly doposud řešené lidskou silou. Tím dává hotelům možnost minimalizovat provozní úkoly a ušetřenou energii investovat do služeb, které zlepší zákaznickou zkušenost jejich návštěvníků. „V praxi to například vypadá tak, že se host u vchodu do hotelu místo recepce potká s obrazovkou iPadu, zatímco na místě původního recepčního pultu vznikne tetovací salon, v jednom hostelu se to skutečně stalo,“ říká Valtr.
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…
Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?
růst nad 5 %Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |