Bezbariérový přístup, nová nástupiště i osvětlení začne sloužit v září cestujícím na vlakovém nádraží v Chebu. Kompletní rekonstrukcí také prošlo celkem 5,4 kilometru kolejiště, včetně zabezpečovacího zařízení. Projekt za 550 milionů korun je spolufinancovaný EU v rámci programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Na dokončené práce v příštím roce naváže celková rekonstrukce výpravní budovy.
„Po úpravách trati se rychlost vlaků projíždějících nádražím zvýší z 60 na 80 kilometrů za hodinu. Modernizace železničního uzlu v Chebu je významná i z pohledu mezinárodní a nákladní dopravy. Všechny práce tu probíhají za běžného provozu, dopravní obslužnost je v maximální míře zachována,“ řekl ministr dopravy Karel Havlíček. Rekonstrukcí prošel železniční svršek, sdělovací a zabezpečovací zařízení, proběhla také sanace mostu a oprava podchodu.
Správa železnic uvede v roce 2020 do provozu 48,9 km modernizovaných tratí a zahájí stavby na 106,8 km tratí. Aktuálně také probíhá nebo prošlo rekonstrukcí 102 nádražních budov za 1,2 miliardy například v Praze, Havířově, Břeclavi nebo Přerově. Hotové stavby jsou již v Kuřimi, Sokolově a Lipníku nad Bečvou.
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…
Na jaké oblasti ve stavebnictví by se měla nová vláda především zaměřit?
výstavba dálnic a silnicPetr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |