Správa železnic získala další dotací z Nástroje propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) v období 2021 – 2027. V druhé výzvě programu získalo grant pět velkých stavebních projektů, dotace 10,9 miliardy korun půjde do klíčových staveb v pražském uzlu, traťového úseku Karlštejn – Beroun a železniční stanice Havířov.
Finanční prostředky byly schváleny pro modernizaci a dostavbu ŽST Praha Masarykovo nádraží, rekonstrukci Praha-Smíchov, zdvoukolejnění trati Branický most – Praha-Krč – Spořilov, optimalizaci trati Karlštejn (mimo) – Beroun (mimo) a optimalizace traťového úseku Havířov (včetně) – zastávka Havířov střed (mimo).
Jedním z klíčových železničních projektů je modernizace pražského železničního uzlu včetně napojení centra Prahy na ruzyňské letiště, kam patří i modernizace a dostavba ŽST Praha Masarykovo nádraží. Zahrnuje kompletní rekonstrukci železniční stanice včetně odstavných kolejí, ke stávajícím sedmi u nástupišť budou vybudovány dvě nové pro vlaky na Letiště Václava Havla Praha. Nová platforma nad nástupišti umožní propojení ulice Na Florenci, nástupišť na Masarykově nádraží a Hybernské a Opletalovy ulice. Veškeré přístupy v rámci modernizované stanice budou bezbariérové.
Rekonstrukce žst. Praha-Smíchov obsahuje kompletní modernizaci železniční stanice, nové 4. nástupiště a prodloužení podchodů do připravovaného parkoviště P+R v investici hlavního města Prahy. Z dotace bude financována i lávka, která bezbariérově propojí obě strany železniční stanice a zajistí i přístupy na nástupiště. V návaznosti na tuto stavbu plánuje hlavní město Praha vybudovat na platformě nad nástupišti Terminál Smíchovské nádraží, který propojí příměstskou a dálkovou autobusovou dopravu s železniční a městskou hromadnou dopravou. Správa železnic naváže v budoucnu na rekonstrukci stanice modernizací nádražní budovy s možností vybudování administrativních prostor pro potřeby resortu dopravy.
Optimalizace trati Karlštejn – Beroun je dalším z projektů modernizace trati mezi Prahou a Berounem. Stavba navazuje na již dokončenou přestavbu berounského železničního uzlu a týká se železniční trati v délce 7,1 km včetně železniční zastávky v Srbsku. Traťová rychlost se zvýší až na 140 km/h. Z důvodu zvýšení kapacity trati a snížení vlivu výlukové činnosti bude nejprve vybudována výhybna Lom a následně bude modernizována železniční trať. Stavba se nachází v CHKO Český kras v úzkém údolí řeky Berounky s obtížným přístupem na staveniště. Proto bude Správa železnic při rekonstrukci kolejového svršku a spodku vyžadovat použití nejmodernějších technologií umožňujících zásobování stavby ze železnice a urychlujících výstavbu.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |