úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

D35 se stává největším staveništěm ve střední Evropě, hotová má být do 6 let

D35 Džbánov - Litomyšl
09.04.2024  |  Petr Bayer

Silničáří zahájili stavbu 7,6 kilometru dlouhého úseku dálnice D35 Džbánov - Litomyšl. Práce za 3,42 miliardy Kč bez DPH potrvají necelé tři roky. Jde o součást budoucí dálnice D35 mezi mimoúrovňovou křižovatkou Sedlice a Mohelnice. Po dokončení by se měla D35 spolu s D11 stát alternativní trasou k přetížené dálnici D1.

„Dálnice D35 je prioritou naší vlády. Práce na dálnici D35 budou letos dále výrazně posilovat. Už v únoru jsme zahájili stavbu úseku mezi Křelovem a Slavonínem u Olomouce, ještě v dubnu také spustíme práce na úseku mezi Ostrovem a Vysokým Mýtem. Dálnice D35 je stavbou národního i evropského významu, která uleví přetížené D1 i místním komunikacím. Do konce letošního roku se z ní stane největší dálniční staveniště ve střední Evropě, protože pracovat se bude zároveň na 64 kilometrech tohoto klíčového dopravního tahu,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Dálnice D35 od Hradce Králové k Jičínu by měla být hotová do roku 2028. Letos tak začalo pětileté období intenzivní výstavby D35 v Královéhradeckém kraji. „Příprava dálnice D35 se za poslední roky výrazně zrychlila. Získali jsme stovky razítek a stanovisek, vykoupili jsme pozemky, zajistili územní rozhodnutí a stavební povolení. Nyní vše směřuje k tomu, že celá dálnice D 35 bude do šesti let dokončená. Tím, že dálnice zatím není dostavěná, trpí zejména lidé v obcích u silnice I/35. Díky dálnici D35 se sníží dopravní zátěž v obcích, hluková zátěž obyvatel a zlepší se jejich životní prostředí. Očekáváme, že také výrazně ubude nehod. Dalším přínosem je vyšší rychlost na dálnici,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Trasa nyní zahajovaného úseku začíná za MÚK Džbánov, kde navazuje na již rozestavěný úsek této dálnice D35 Vysoké Mýto – Džbánov. Vede rozptýleným osídlením západně od silnice I/35. Mezi obcemi Hrušová a Cerekvice nad Loučnou kříží silnici I/35 a dál vede členitým terénem k Litomyšli. Trasa končí severovýchodně od obce Řídký, kde se napojí další chystaný dálniční úsek Litomyšl - Janov. Stavba vede také ochranným pásmem vodního zdroje Pekla, projekt proto počítá s opatřeními, která minimalizují dopad výstavby na kvalitu vody.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« listopad 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce