Dálnice D7 Kutrovice - Panenský Týnec přijde na 1,3 mld. Kč, hotova bude do 3 let
Ředitelství silnic a dálnic uzavřelo smlouvu se zhotovitelem dostavby dálnice D7 mezi Kutrovicemi a Panenským Týncem. Zahájit stavbu chce začátkem prosince a nový dálniční úsek dlouhý bezmála 7 kilometrů plánuje uvést do provozu do 3 let. Náklady dosáhnou 1,32 miliardy Kč bez DPH, předpokládaná cena stavby byla 1,9 mld. Kč.
Předmětem stavby je realizace dálnice D7 v délce 6,764 lm v úseku od obce Kutrovice po městys Panenský Týnec. Ve směru od Prahy bude úsek navazovat na novou čtyřpruhovou dálnici D7, a to na část vedoucí od MÚK Slaný – západ po Kutrovice, jejíž výstavba byla zahájena koncem října. Směrové i výškové vedení zůstane zachováno v nynější stopě, kde je dáno trasou stávající silnice I/7. Ta bude využita jako levá polovina budoucí dálnice. Součástí stavby je 7 mostů, z toho 3 stávající budou rekonstruovány, dále deltovitá mimoúrovňová křižovatka Hořešovice a 2 protihlukové stěny o celkové délce 1921 m. Práce provede sdružení MI Roads, Colas CZ, Doprastav a Duna Aszfalt Kft.
Stavba D7 Kutrovice – Panenský Týnec je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7. Ta je zahrnuta do výhledové sítě dálnic v ČR. Hlavní silniční tah D7 Praha – Chomutov – hranice se SRN (hraniční přechod Hora Svatého Šebestiána – Reitzenhain) umožní po přestavbě rychlé a kapacitní spojení českého vnitrozemí s oblastí Chemnitz v Sasku a návazně se státy EU. Výstavba silnice I/7 probíhá už od 70. let a usnesením vlády z roku 1999 byla schválena stavba dálnice D7. Podle posledního sčítání dopravy projede úsekem Panenský Týnec – Knovíz, tedy úsekem, který se nyní dočká přestavby na dálnici, v průměru až 16 tisíc vozidel denně, z toho čtvrtinu tvoří nákladní a kamionová doprava.