Ministerstvo pro místní rozvoj vyhlásilo tři veřejné zakázky za 962 milionů korun, které formou soutěžního dialogu určí dodavatele kritických složek digitalizace stavebního řízení. Dodavatele bude možné vybrat nejen na základě nabídkové ceny, ale také podle kvality nabízených služeb a rychlosti dodání. MMR nyní spustilo proces výběru dodavatelů nejdůležitějších komponent systému, a to Portálu stavebníka a integrační platformy, Informačního systému evidence elektronických dokumentací a Informačního systému evidence stavebních postupů. Digitalizace stavebního řízení má začít naplno fungovat v polovině roku 2023, podle některých odborníků to však nelze stihnout.
„K nám se dostávají zprávy o nutnosti odložit digitalizaci stavebního řízení o jeden rok kvůli přípravě softwarového řešení. Před spuštěním ostrého provozu systému je nutné jej bezpečně odzkoušet. A to se v polovině roku 2023 podle odborníků stihnout nemůže. Odkladem účinnosti docílíme hladkého náběhu nové úpravy stavebního zákona tak, aby neznamenala ohrožení stavební činnosti v ČR,“ říká Jan Jakob, zástupce TOP 09.
Zakázka na dodavatele Portálu stavebníka a integrační platformy za předpokládaných 295 milionů Kč obsahuje několik vzájemně propojených systémů. Nejvýraznější z nich je Portál stavebníka, který se stane vstupní branou do digitalizovaného stavebního řízení. Uživatelé zde najdou řadu funkcí, které jim pomohou při vytváření jednotlivých podání a získávání informací o probíhajícím stavebním řízení. Součástí bude také rozhraní pro jednoduché získávání stanovisek od správců technické infrastruktury. V rámci této zakázky bude též vybrán dodavatel informačního systému identifikačního čísla stavby, který zajistí, aby každý stavební objekt získal svůj identifikátor. Bude třeba vytvořit tzv. Integrační platformu, tedy „ústřednu”, přes kterou budou všechny systémy mezi sebou komunikovat.
Druhá veřejná zakázka za 394 milionů Kč určí dodavatele Informačního systému evidence elektronických dokumentací. V rámci digitalizovaného řízení bude možné pracovat s elektronickou podobou projektové dokumentace. Tu bude možné ukládat v počítačových formátech a informační systém zajistí bezpečné a dlouhodobé uložení a zpřístupnění oprávněným osobám, ať už jde o stavebníka, stavební úřad, účastníky řízení nebo orgány, které se ke stavebnímu záměru budou vyjadřovat.
Třetí vyhlášená zakázka za 273 milionů poptává dodavatele Informačního systému evidence stavebních postupů. V tomto systému budou ukládány všechny ostatní dokumenty ke stavebnímu záměru, ať už jde o vyjádření, stanoviska nebo rozhodnutí. Informační systém bude rovněž evidovat řadu dalších údajů o řízení a stavebníci získají informace o stavu řízení, přístup k rozhodnutím stavebního úřadu a prostor pro ukládání dokumentů ve fázi přípravy stavebního záměru.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |