Do Česka za posledních pět let přišlo více než 120 nových značek, přičemž za stejnou dobu zemi opustily pouhé dvě desítky. Loni do ČR vstoupily přibližně tři desítky značek, nejvíce v regionu střední a východní Evropy. „Příkladem úspěšných příchozích značek na českém trhu v posledních pěti letech jsou například Flying Tiger Copenhagen nebo Superdry, které začínaly vlajkovou prodejnou v Praze. Flying Tiger Copenhagen má v ČR již 17 obchodů a Superdry 6 prodejen. Stejně tak značka Tous, která vstoupila na trh před třemi lety a stala se z ní nová hvězda předních šperkařských konceptů. Nyní má po celé zemi už 12 prodejen,“ říká vedoucí retailového oddělení CBRE Tomáš Beránek.
Příchody nových značek ovlivňuje počet otevíraných nových maloobchodních projektů od nákupních nebo outletových center. Například v roce 2017 bylo otevřeno rozšíření obchodního centra na pražském Chodově, které přilákalo 24 nových značek. Proto v roce 2017 byl 63% nárůst nových značek v porovnání s rokem 2016. Loni přišlo 29 nových značek, což je sice pokles o 26 % oproti roku 2017, avšak loni se u nás neotevřelo žádné větší nákupní centrum. Mezi nové hráče patří například Valentino, Fresh Corner, My Brand, Christian Louboutin, Lilou nebo Starbucks Reserve.
Nárůsty má již druhým rokem gastronomie, minulý rok měla již 21% podíl v počtu nových značek. I v roce 2017 byl podíl gastronomie na dvouciferném čísle. Největší zastoupení má dlouhodobě luxusní a byznys móda (31 % v roce 2018) a oblečení střední cenové úrovně (28 % v roce 2018). To kopíruje životní styl lidí především ve velkých městech, a odráží to i dobrou kondici české ekonomiky. Velký nárůst v roce 2018 zaznamenaly prémiové značky na okrajích Prahy, což mělo na svědomí především otevření outletového centra Premium Outlet Prague Airport v Tuchoměřicích nedaleko letiště v Praze.
Z dlouhodobého pohledu na český trh vstupují nejvíc mezinárodní řetězce, které jsou mezi českými zákazníky velice oblíbené a rok za rokem zvyšují počty svých prodejen. Nejvyšší dosahované nájemné (Prime Rents) se za poslední rok zvýšilo o inflaci na 230 eur/m2 za měsíc na hlavních obchodních třídách. Zatímco v obchodních centrech byl růst téměř 4 % na 140 eur/m2/měsíc.
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…
Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?
růst nad 5 %Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |