úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Do ČR za 5 let vstoupilo přes 120 obchodních značek, země na špici regionu CEE

21.06.2019  |  Petr Bayer

Do Česka za posledních pět let přišlo více než 120 nových značek, přičemž za stejnou dobu zemi opustily pouhé dvě desítky. Loni do ČR vstoupily přibližně tři desítky značek, nejvíce v regionu střední a východní Evropy. „Příkladem úspěšných příchozích značek na českém trhu v posledních pěti letech jsou například Flying Tiger Copenhagen nebo Superdry, které začínaly vlajkovou prodejnou v Praze. Flying Tiger Copenhagen má v ČR již 17 obchodů a Superdry 6 prodejen. Stejně tak značka Tous, která vstoupila na trh před třemi lety a stala se z ní nová hvězda předních šperkařských konceptů. Nyní má po celé zemi už 12 prodejen,“ říká vedoucí retailového oddělení CBRE Tomáš Beránek.

 

Příchody nových značek ovlivňuje počet otevíraných nových maloobchodních projektů od nákupních nebo outletových center. Například v roce 2017 bylo otevřeno rozšíření obchodního centra na pražském Chodově, které přilákalo 24 nových značek. Proto v roce 2017 byl 63% nárůst nových značek v porovnání s rokem 2016. Loni přišlo 29 nových značek, což je sice pokles o 26 % oproti roku 2017, avšak loni se u nás neotevřelo žádné větší nákupní centrum. Mezi nové hráče patří například Valentino, Fresh Corner, My Brand, Christian Louboutin, Lilou nebo Starbucks Reserve.

 

Nárůsty má již druhým rokem gastronomie, minulý rok měla již 21% podíl v počtu nových značek. I v roce 2017 byl podíl gastronomie na dvouciferném čísle. Největší zastoupení má dlouhodobě luxusní a byznys móda (31 % v roce 2018) a oblečení střední cenové úrovně (28 % v roce 2018). To kopíruje životní styl lidí především ve velkých městech, a odráží to i dobrou kondici české ekonomiky. Velký nárůst v roce 2018 zaznamenaly prémiové značky na okrajích Prahy, což mělo na svědomí především otevření outletového centra Premium Outlet Prague Airport v Tuchoměřicích nedaleko letiště v Praze.

 

Z dlouhodobého pohledu na český trh vstupují nejvíc mezinárodní řetězce, které jsou mezi českými zákazníky velice oblíbené a rok za rokem zvyšují počty svých prodejen. Nejvyšší dosahované nájemné (Prime Rents) se za poslední rok zvýšilo o inflaci na 230 eur/m2 za měsíc na hlavních obchodních třídách. Zatímco v obchodních centrech byl růst téměř 4 % na 140 eur/m2/měsíc.

 

 

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte letos ve vaší stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« říjen 2020 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.