úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Dostavba D4 mezi Příbramí a Pískem začne v březnu, dokončena bude v roce 2024

10.02.2021  |  Petr Bayer

Poslanecká sněmovna odsouhlasila koncesionářskou smlouvu k dostavbě 32 kilometrů a provozu dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem formou PPP projektu. Vyslovila souhlas s finančními závazky státu na projektování, výstavbu, financování, provozování a údržbu D4 v úseku Háje – Mirotice a provozování a údržbu existujících přiléhajících úseků Skalka – Háje a Mirotice – Krašovice. Plnění je v nominální výši 18,761 miliardy Kč a 446 milionů eur.

„Stavba by měla začít již v březnu a nových 32 kilometrů dálnice bude hotovo v roce 2024. Dalších 25 let ji pak bude vybraný koncesionář provozovat a udržovat v bezvadném stavu, a to spolu s dalšími už postavenými 16 kilometry dálnice D4 a silnice I/20,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.

Stát začne dálnici splácet až po dokončení a po 25 letech ji převezmeme. Oproti tradičnímu modelu veřejného zadávání si stát nekupuje jen výstavbu, ale též službu ve formě údržby. Navíc přenáší rizika výstavby a dlouhodobého provozu i obnovy na soukromého partnera; ten také vstupuje i do přípravy stavby a zlepšuje jízdu i na 16 km stávající dálnice. V projektu PPP je oboustranná velká odpočívka Krsice, Středisko Správy a údržby dálnice v Letech u Písku a vyspělejší dálniční technologie ve srovnání s projekty ŘSD. Stavebně a projekčně bude za projektem stát společnost Eurovia.

Stát bude moci při snížení kvality dálnice provozovatele pokutovat srážkami z měsíčních splátek, což u běžných dálnic sankcionováno není. Zásadní výhodou užití metody PPP je i to, že se celý zbytek dálnice D4 dostaví najednou bez vytváření mnohaletých provizorií.

„V Česku nyní máme rekordní rozpočty SFDI, ale musíme být připraveni na to, že v budoucnu bude klesat příspěvek z evropských fondů, zejména pro stavby mimo transevropskou síť jako jsou obchvaty na silnicích I. třídy nebo regionální tratě. Evropské peníze navíc bude nutné více spolufinancovat,“ líčí Havlíček.

PPP projekty jsou jednou z možností, jak zajistit plynulé pokračování a financování výstavby.  Úspěšná realizace PPP projektu na dálnici D4 bude mezníkem v dalším využívání modelu PPP pro výstavbu a provozování dopravní infrastruktury.

Podrobnosti naleznete na https://pppd4.cz/cs.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« listopad 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce