úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Dostavba dálnice D4 začala, otevřena bude v prosinci 2024 za 18 mld. Kč

D4 Písek
08.06.2021  |  Petr Bayer

Francouzské konsorcium Via Salis (dříve DIVia), za kterým stojí VINCI Concessions, VINCI Highways a Meridiam, začalo s dostavbou 32 kilometrů dálnice D4 z Příbrami do Písku a s modernizací dalších 16 kilometrů již zprovozněných navazujících úseků. Stavba bude podle smlouvy hotova v prosinci 2024 a dalších 25 let bude konsorcium dálnici provozovat. Celková konečná cena je 17,8 miliardy korun v čisté současné hodnotě.

Počínaje rokem 2025 bude konsorcium Via Salis provozovat a udržovat celých 48 kilometrů dálnice D4 a navazující části I/20. Nově postavené úseky dálnice budou ve vlastnictví státu, stát se ale na financování v průběhu jejich výstavby nepodílí. „Stavba je rozdělena do pěti úseků, stavět se ale budou všechny najednou. Při výstavbě delších úseků dává PPP model financování největší smysl, a proto o něm uvažujeme například u dostavby dálnice D35, která je alternativou brněnské D1,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.

Stát začne dálnici splácet až po zprovoznění a po 25 letech ji převezmeme do správy ve stavu, který údajně lze označit jako nový. Z hlediska uživatelů bude dálnice zpoplatněna shodně jako jiné pozemní komunikace v ČR. Příjem půjde státu a nebude provázán s úhradou koncesionáři, který je placen na základě principu dodržování kvality služeb. Za hladký průběh výstavby a následného provozu je zodpovědný koncesionář - Via Salis, který zadal stavební práce subdodavateli Eurovia CS, dceřiné společnosti skupiny VINCI. Provoz a správa existující části dálnice bude zahájena 1. července 2021.

„Za realizaci tohoto projektu bude zodpovídat tým odborníků s praxí z mezinárodních projektů VINCI i Meridiam. Můžeme přinést do ČR novou zkušenost a nový rozměr ve spolupráci veřejného a soukromého sektoru. Díky našemu zázemí přinášíme i jistotu finančního zajištění projektu a globální odbornost nejen v oblasti realizace dálničních projektů, ale také v kvalitě každodenních služeb, které brzy začneme poskytovat řidičům,“ dodává generální ředitel Via Salis a zástupce koncesionáře pro ČR Christian Biegert.

Technické detaily projektu:

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« červen 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.