úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Dostavba Městského okruhu v Praze by mohla začít do pěti let, povede pod zemí

MO3 satra
19.09.2022  |  Petr Bayer

Stavba zbývajícího desetikilometrového úseku Městského okruhu spojujícího Pelc-Tyrolku a Jižní spojku má odevzdanou dokumentaci pro územní rozhodnutí. Praha by tak do pěti let mohla začít stavět poslední část okruhu, který povede primárně pod zemí.

Poslední chybějící část Městského okruhu se od křižovatky Pelc-Tyrolka napojí na již vybudovaný úsek od tunelového komplexu Blanka, přes křižovatky U Kříže, Balabenka, K Žižkovu, Českobrodská, Černokostelecká po křižovatku Rybníčky, tam se napojí na Jižní spojku a Šterboholskou radiálu. Magistrát tak může začít proces vyřizování, což by mohlo trvat přibližně rok. Poté budou následovat kroky směřující ke stavebnímu povolení.

„Rozhodli jsme, že Městský okruh povede pod zemí. Došlo proto k přepracování projektu, pro které jsme se rozhodli hned na začátku našeho mandátu. Díky tomu dojde k urychlení povolení i k výraznému zklidnění dopravy na povrchu. Městský okruh už nebude jizvou na tváři města a bude spíše vytvářet možnosti pro jeho rozvoj. Doufám, že se na jeho financování bude podílet stát, podobně jako třeba v Brně, protože jej nebudou využívat jen Pražané,“ říká primátor Zdeněk Hřib.

Chybějící úsek okruhu Blanka 2, původně známý jako Vlasta, bude měřit 10,3 kilometru, z toho větší část povede v tunelech. „Plánovanou podobu okruhu, kterou jsme od našich předchůdců obdrželi, jsme úplně přepracovali. Místo dálnice skrz město s mnoha estakádami máme naprojektován okruh pod zemí, takže na povrchu může vznikat kvalitní veřejný prostor, prostupné území, nové parky i bytová zástavba. Když jsme prezentovali tuto variantu městským částem, přijaly to s povděkem. Tento projekt má shodu napříč všemi aktéry, a to nově i od Ministerstva životního prostředí,“ komentuje náměstek primátora Petr Hlaváček.

Celý záměr stavby nově získal kladné vyjádření v procesu posuzování vlivů na životní prostředí tzv. SEA a zároveň město s Ministerstvem životního prostředí projednalo také posuzování vlivu stavby na životní prostředí v druhém řízení, tzv. EIA. Přibyly tunely a stavba je proti původnímu řešení ohleduplnější k životnímu prostředí i samotnému městu.

„Odevzdali jsme dokumentaci pro územní rozhodnutí na chybějících 30 % vnitřního Městského okruhu mezi Holešovičkami a Jižní spojkou. Praha bude mít okruh s lidskou tváří v podobě odpovídající 21. století. Nebude ve městě dělat krátery a rozdělovat Pražany a městské části. Bude naopak potenciálem pro další rozvoj. Pro nové byty, školy i byznys. Většina dopravy bude pod zemí. Díky tomu se nám uvolní prostor pro rozvoj a preferenci MHD. Na povrchu bude více místa pro tramvaje, trolejbusy i nová veřejná prostranství pro trávení volného času,“ doplňuje náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

V roce 2019 si vedení Prahy nechalo zpracovat urbanisticko-dopravní studii, která oproti původnímu návrhu umísťuje téměř dvojnásobek celé trasy pod zem, změnily se výjezdy z tunelů a změněny byly i některé křižovatky. Zároveň slouží tato studie i jako podklad pro změnu územního plánu, která běží paralelně.

„Oproti platnému územnímu plánu, kde je Městský okruh v tunelu jen v krátkých úsecích U Kříže a na Spojovací a v dlouhém tunelu mezi Českobrodskou a Černokosteleckou, je nově Městský okruh zahlouben v tunelech v úseku Pelc-Tyrolka – Černokostelecká, tedy ve více než třech čtvrtinách délky. S tímto návrhem už také počítá nový Metropolitní plán,“ dodává ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m (IPR) Ondřej Boháč.

Nad Městským okruhem se také nově počítá s výstavbou bytových i administrativních budov, vznikem městských parků a další zeleně. IPR již zpracoval například studii k lokalitě Balabenka.

Další články k tématu 

 
 
MO satra
 

Odběr newsletteru

Aktuality

14.06.2022 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem soutěže ČDS&T, vítěz bude znám v září

Již 19. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a výrazná inovace v dopravě (ČDS&T) otevřel své…

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« říjen 2022 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce