Dostavba východní části Pražského okruhu za 10 mld. Kč bude do 2 let
Dostavba 12,6 kilometru dlouhé východní části Pražského okruhu (D0) mezi Běchovicemi a dálnicí D1 má být uvedena do provozu na přelomu let 2027/28. Práce přijdou za 9,7 miliardy Kč bez DPH.
Trasa budovaného úseku si zachovává odstup od obytných sídel tak, aby v blízkých obcích došlo k co nejmenšímu zatížení životního prostředí. Tohoto cíle bude dosaženo mj. realizací protihlukových opatření, jen protihlukových stěn bude na trase 16 o celkové délce 7,8 km. Součástí stavby budou také 4 mimoúrovňové křižovatky Dubeč, Uhříněves, Říčany a Lipany. Dále projekt zahrnuje 19 mostních objektů nebo například dvě lávky pro pěší a cyklisty. Kromě tunelu Dubeč bude na trase ještě 394 metrů dlouhý hloubený tunel Na Vysoké.
V celé délce trasy nadále probíhá skrývka zeminy, její třídění a svoz na mezideponii tak, aby později mohla být opět zapracována do stavby. Hlavní činnost se soustřeďuje na zakládání mostů na trase. „Vážeme ocelové výztuže, pracujeme na instalaci bednění, připravují se betonáže mostních pilířů a opěr. Vedle toho pokračujeme na přeložkách inženýrských sítí. U Štěrboholské radiály probíhají práce na stavbě zářezu, na který naváže hloubený 232 m dlouhý tunel Dubeč. Stavby se nyní denně účastní více než 100 dělníků a předpokládáme, že se stejnou intenzitou, vyjma Vánoc, bude stavba pokračovat i během zimních měsíců,“ líčí Ředitelství silnic a dálnic. Zhotovitelem je sdružení Eurovia CZ, Stavby mostů a Porr.

