Správa železnic vybrala zhotovitele rekonstrukce traťového úseku z Velimi do Poříčan, který patří mezi nejfrekventovanější na české železniční síti. Stavba bude spolufinancovaná z programu CEF Blending, který je kombinací finančních prostředků z unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěru od Evropské investiční banky (EIB). Stavbu s celkovými investičními náklady 3,83 miliardy Kč zrealizuje sdružení Swietelsky Rail CZ + Subterra a.s.
„Jde o první stavbu financovanou z nového programu CEF Blending. Ten je zaměřený především na již dříve modernizované části koridorů. V tomto případě projdou přestavbou mezistaniční úseky Velim – Pečky a Pečky – Poříčany a stanice Velim a Poříčany. Stanice Pečky bude rekonstruována v rámci samostatné akce, kterou už také připravujeme,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. První výluky v souvislosti se stavbou začnou letos v červnu, celá stavba potrvá do konce roku 2022.
Rekonstruovaný úsek začíná v železniční stanici Poříčany, kde byla před nedávnem dokončena modernizace všech nástupišť spojená s vybudováním bezbariérového přístupu a prodloužením podchodu pod celým kolejištěm. Nyní na to naváže rekonstrukce staničních kolejí a také více než dvacítky výhybek. Součástí prací na železničním spodku bude obnova odvodnění.
Mezi Velimí a Pečkami resp. Pečkami a Poříčany je navržena celková přestavba železničního spodku i svršku. V rámci stavby budou nově vybudovány odbočky v Cerhenicích a v Tatcích, které budou sloužit ke zvýšení variability řízení provozu v silně vytíženém úseku. Nástupiště na zastávkách v Cerhenicích a Tatcích budou tvořit konzolové desky s normovou výškou 550 mm nad temenem kolejnice a bezbariérovým přístupem. Železniční stanice Velim i obě zastávky získají nový informační systém a moderní mobiliář.
V uvedeném úseku se zrekonstruuje pět železničních mostů, současně dojde ke zrušení nevyužívaného železničního přejezdu v Dobřichově. Zároveň dojde k rozšíření protihlukových opatření. Kompletní výměnou projde trakční vedení včetně všech součástí. Zlepší se také technický stav ohřevů výhybek, rozvodů nízkého napětí a osvětlení. Součástí projektu je rovněž obnova a rozšíření funkcionalit staničního zabezpečovacího zařízení ve Velimi a v Pečkách. V Poříčanech se vybuduje zcela nové staniční zabezpečovací zařízení. V traťových úsecích se bude instalovat nový centralizovaný elektronický automatický blok, v důsledku toho dojde k potřebné úpravě softwaru.
Projekt bude v rámci nástroje CEF Blending spolufinancovaný EU do 20 % nákladů a financovaný z úvěru EIB až do 50 % nákladů. Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |