Správa železnic vypsala výběrové řízení na zpracování projektu modernizace dalšího úseku trati Brno – Přerov, a to Vyškov – Blažovice. Předpokládaná hodnota projektu dosahuje přibližně 497,1 milionu korun. Práce mají být hotovy do konce listopadu 2031. Oznamuje to Věstník veřejných zakázek.
Předmětem zakázky je zpracování projektové dokumentace pro vydání stavebního povolení, projektové dokumentace pro provádění stavby a výkon autorského dozoru projektanta při realizaci stavby. Hlavním kritériem pro výběr zhotovitele je nejnižší cena, váhu 40 procent mají zkušenosti členů odborného personálu dodavatele. Nabídky lze podávat do 31. března 2023. Předpokládá se spolufinancování z prostředků EU - Nástroje pro propojení Evropy (CEF).
Správa železnic v těchto dnech již ukončila další etapu rekonstrukce uzlu Přerov, která navázala na dříve provedenou rekonstrukci celé tamní železniční stanice a zahrnovala rekonstrukci výhybny Dluhonice a přilehlých traťových úseků. Náklady dosahují 3,76 miliardy Kč, projekt je spolufinancován z CEF, maximální výše dotace činí asi 1,9 miliardy.
Projekt zahrnoval modernizaci tratí o celkové délce 13 kilometrů, dále 27 výhybek včetně jejich elektrických ohřevů, nový železniční most, dva nové silniční nadjezdy, výstavbu 3,5 km protihlukových stěn a zrušení dvou přejezdů. Těžiště prací proběhlo ve výhybně Dluhonice, která je unikátní na české železniční síti. „Konfigurace kolejiště zajišťuje přechod vlaků od Prahy a Olomouce odbočným směrem na Ostravu nebo Vsetín, případně pokračování jízdy přímo do Přerova a dále do Břeclavi. Na všech zmodernizovaných úsecích je kompletně nový železniční svršek a spodek, trakční vedení a také sdělovací a zabezpečovací zařízení, silnoproudé rozvody včetně nového osvětlení. Dále se postavila nová budova, kde jsou umístěny veškeré technologie,“ uvádí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Dluhonická výhybna má 7 dopravních kolejí, v 2 hlavních je nově rychlost 120 km/h. Po navazujících traťových úsecích jezdí vlaky maximální možnou rychlostí 160 km/h. Kompletní obsluha výhybny a navazujících úseků je z Centrálního dispečerského pracoviště v Přerově. Zvýšení bezpečnosti provozu přineslo i zrušení 2 přejezdů, které nahradil nový most se souběžnou silnicí a lávkami pro pěší a cyklisty. Stavební práce realizovaly Eurovia CS, Subterra, Strabag Rail a GJW Praha.
Trať z Břeclavi do Bohumína byla poslední na české železniční síti s levostranným provozem vlaků. Po přechodu na pravostranný provoz v závěru roku 2012 docházelo ve výhybně Dluhonice ke vzájemnému rušení vlaků jedoucích v přímém směru z Přerova do České Třebové s těmi, které využívaly Dluhonickou spojku. Dokončená druhá stavba vytvořila podmínky pro možnost mimoúrovňového křížení vlaků. Jeho vlastní technické řešení bude předmětem 3. etapy rekonstrukce přerovského uzlu. Výstavba přesmyku bude časově náročnější než vlastní rekonstrukce výhybny, neboť jde o složitější a časově náročnější územní řízení, výkupy pozemků, stavební řízení a budování násypového tělesa.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |