úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Modernizace koridoru mezi Brnem a Blanskem přijde na 5.9 mld. Kč

25.10.2021  |  Eduard Železný

Správa železnic zahájila realizaci tří významných projektů mezi Brnem a Blanskem. Jde o modernizaci mezistaničních úseků mezi Brnem-Maloměřicemi a Blanskem a rekonstrukci stanice Adamov. Celková cena činí přibližně 5,85 miliardy Kč. První dva projekty jsou spolufinancované z úvěru od Evropské investiční banky (EIB), třetí je navržena ke spolufinancování EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF 2).

Stavby leží na hlavním železničním koridoru mezi Brnem a Prahou. „Realizace zlepší technický stav a parametry trati, umožní zvýšit rychlost vlaků a zajistí vyšší bezpečnost a spolehlivost provozu. Cestující uvítají bezbariérový přístup k nástupištím v Adamově a na nově upravených zastávkách,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Kvůli rozsáhlým stavebním pracím se od poloviny prosince 2021 zastaví na rok provoz všech vlaků mezi Brnem a Blanskem. Osobní vlaky nahradí autobusy, většina dálkových spojů jezdí již od dubna mezi Brnem a Prahou přes Havlíčkův Brod. Vlaky linky R19 z Prahy budou zpravidla končit ve stanici Blansko. 

Brno-Maloměřice St. 6 – Adamov

Projekt počítá s kompletní rekonstrukcí železničního svršku a částečně i železničního spodku, výstavbou nové odbočky Svitava a potřebnými úpravami zastávek Bílovice nad Svitavou a Babice nad Svitavou. Dodavateli jsou Subterra, Strabag Rail a Elektrizace železnic Praha. Vysoutěžená cena je 2,4 miliardy korun bez DPH. Hotovo bude v roce 2023.

V rámci investiční akce se zrekonstruuje železniční svršek v obou kolejích mezi stanicemi Brno-Maloměřice a Adamov. Do oblouků o malých poloměrech budou použity kolejnice s větší odolností proti opotřebení. Dále dojde k obnově vybraných mostů, všech čtyř tunelů, opěrných a zárubních zdí a přilehlých skalních svahů a také k odstranění několika propadů traťové rychlosti. Přestavbou projdou železniční zastávky tak, aby splňovaly požadavky na pohyb osob s omezenou schopností pohybu a orientace. V Bílovicích nad Svitavou vznikne nový podchod pod tratí, který zkrátí přístup od parkoviště k nástupišti směr Brno. Současně se opraví přístřešky pro cestující.

Rekonstrukce nástupišť v žst. Adamov

Výstavbu dvou nových ostrovních nástupišť ve stanici Adamov přístupných z nové lávky přes kolejiště zrealizují Swietelsky Rail CZ + Elektrizace železnic Praha. Cena stavebních prací dosahuje 834 milionů korun bez DPH. Ostrovní nástupiště budou plně bezbariérová, a to díky výtahům z nově vybudované lávky. Ta bude vybavena rovněž schodišti, současně zajistí propojení na druhou stranu kolejiště do Hybešovy ulice. Rekonstrukcí projdou také odbavovací prostory pro cestující, součástí stavby je i výstavba parkoviště s kapacitou 30 vozidel. Prodloužení třetí staniční koleje pak umožní odbavení nákladních vlaků o délce 740 metrů. Stavba skončí v polovině roku 2023.

Adamov – Blansko

Poslední zahajovaná stavba obsahuje kompletní rekonstrukci železničního svršku v celém mezistaničním úseku Adamov – Blansko, obnovu železničního spodku ve vybraných úsecích druhé traťové koleje i celkovou rekonstrukci adamovské zastávky. Sanací projde všech pět tunelů, přilehlé skalní zářezy, mosty a zdi. Stavební práce realizuje OHL ŽS + Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby + Tramo Rail. Vysoutěžená cena je 2,62 miliardy korun bez DPH.

Největší význam pro cestující bude mít výrazná přestavba zastávky v Adamově. Stávající dvě vnější nástupiště, jež jsou situována nevstřícně, budou nahrazena novým oboustranným ostrovním nástupištěm, které bude umístěno v poloze současného nástupiště ve směru na Brno. Zkrátí se tak docházková vzdálenost cestujícím od Brna a současně to přispěje ke snadné organizaci případných výlukových opatření. Hrany nástupiště budou ve výšce 550 mm nad kolejí, délka bude 170 metrů. Bezbariérový přístup zajistí šikmý chodník.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« březen 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce