úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Modernizace trati mezi Pardubicemi a Stéblovou za 2,7 mld. Kč bude hotova v roce 2023

Pardubice hl. n.
15.11.2022  |  Eduard Železný

Na trati mezi Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Stéblovou finišuje další významná fáze její modernizace. Stavbaři dnes předají do užívání nově vybudovanou traťovou kolej. Vlaky díky tomu budou jezdit ve dvoukolejném provozu. Cestujícím začne sloužit také 1. nástupiště v Rosicích. Práce za téměř 2,7 miliardy korun budou dokončeny v příštím roce.

Železniční stanice Pardubice-Rosice nad Labem prošla úpravou kolejových rozvětvení pro napojení dvoukolejných traťových úseků. Změnila se rovněž konfigurace kolejiště kvůli vzniku nových nástupišť. K nim nyní cestující začnou využívat mimoúrovňový přístup nově vybudovaným podchodem. Podchod nahradil dřívější přechod přes kolejiště také na zastávce Pardubice-Semtín, kde vznikla dvě nová nástupiště s přístřeškem.

Po rekonstrukci stanice Stéblová je dokončená už i výstavba nové zastávky Stéblová obec. „Vznikla u železničního přejezdu a místním výrazně zkrátí docházkovou vzdálenost na vlak. Do provozu ji uvedeme společně s prosincovou změnou jízdního řádu,“ říká náměstek Stavební správy východ Správy železnic Radomil Novák.

Původní kolej dříve jednokolejného úseku o délce 7,5 kilometru prošla kompletní rekonstrukcí již během čtyřměsíční výluky na přelomu letošního jara a léta. Na trati mezi Pardubicemi a Stéblovou proběhla obnova trakčního vedení a mostních objektů.
Modernizace přispěje rovněž ke zvýšení traťové rychlosti, na třech místech došlo k částečnému napřímení trati. Po zprovoznění zabezpečovacího systému ETCS, plánovaném na rok 2024, budou vlaky v úseku jezdit rychlostí až 160 km/h.

Další zrychlení přinese zprovoznění dvoukolejného mostu přes Labe mezi pardubickým hlavním a rosickým nádražím. „Na obou březích pracujeme na opěrách a pilířích, vyrábíme a navážíme novou nosnou ocelovou konstrukci, kterou v příštím roce vysuneme nad řeku,“ líčí projektový manažer Skansky Jan Mitlöhner.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« duben 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce