Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájila modernizaci trati ze Sudoměřic u Tábora do Votic. Cílem jedné z nejvýznamnějších současných investic do železniční infrastruktury je zvýšit rychlost, plynulost, komfort a bezpečnost dopravy na tomto 20 kilometrů dlouhém úseku čtvrtého tranzitního koridoru. Celkové náklady mají dosáhnout 7,16 miliardy korun, předpokládaný příspěvek EU činí 5,15 miliardy Kč. Práce mají skončit v srpnu 2021.
Modernizace trati Sudoměřice – Votice je jednou z posledních součástí souboru staveb na čtvrtém tranzitním koridoru, který spojuje Německo a Rakousko přes Děčín, Prahu a České Budějovice. Na dosud jednokolejném úseku přibude druhá kolej, dva tunely a nová železniční stanice Červený Újezd. Rychlost vlaků se zvýší na 160 km/h, což umožní zkrátit jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na hodinu. „Modernizace železničního spojení mezi Středočeským a Jihočeským krajem je výjimečnou stavbou nejen svým rozsahem, ale také technickou náročností. V době, kdy se v Česku téměř nerealizují podzemní stavby, reprezentuje dvojice tunelů s celkovou délkou 1,5 kilometru významný stavební prvek,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.
Trať z velké části vybočí ze stávající stopy, což přinese zkrácení trasy o dva kilometry. Stavbaři vybudují v úseku tunely Mezno s délkou 840 metrů a Deboreč dlouhý 660 metrů. Dosavadní stanice Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky nahradí jediná s názvem Červený Újezd. Doplní ji zastávky Mezno, Střezimíř, Červený Újezd, Ješetice a Heřmaničky. V hlubokém údolí mezi zastávkami Ješetice a Heřmaničky vybudují stavbaři celkem tři mostní estakády, nejdelší dosáhne délky 244 metrů.
Od května již probíhá kácení zeleně v trase budoucí přeložky a budování zařízení staveniště a přístupových komunikací. V nejbližších měsících budou následovat práce na hloubených i ražených částech obou nových tunelů, v místech opěr budoucích železničních estakád se zřídí konsolidační náspy, současně začne realizace menších mostních objektů. V letošním roce se uskuteční pouze krátkodobé denní výluky. V září a listopadu bude zavedena náhradní autobusová doprava v úseku Chotoviny – Olbramovice. Čtyřtýdenní nepřetržitá výluka se uskuteční během března a dubna 2019, o týden delší přerušení provozu je naplánováno na jaro 2021.
Název stavby |
Modernizace trati Sudoměřice – Votice |
Investor stavby |
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Zhotovitel |
OHL ŽS |
Délka stavby |
19,9 km |
Počet nově vložených výhybek |
13 ks |
Počet žel. mostů, propustků a podchodů |
48 ks |
Délka protihlukových stěn |
2 205 m |
Termín zahájení |
03/2018 |
Termín dokončení |
08/2021 |
Celkové investiční náklady |
7 159 049 000 Kč bez DPH |
Předpokládaný příspěvek EU |
5 151 794 403 Kč |
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…
Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?
růst nad 5 %Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |