úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Modernizace trati ze Soběslavi přijde téměř na 4 miliardy korun

13.05.2019  |  Petr Bayer Aktualizováno: 10.05.2019

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybrala zhotovitele modernizace dalšího úseku čtvrtého železničního koridoru mezi Soběslaví a Doubím u Tábora na trati mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Zakázka za téměř 3,9 miliardy Kč bez DPH bude zahájena v září letošního roku, do dubna 2023 vznikne místo původní trati téměř v celém úseku novostavba vedená v souběhu s dálnicí D3.

 

Stavba navazuje na modernizaci úseku z Veselí nad Lužnicí do Soběslavi, která proběhla v letech 2014 a 2015. Nová trať umožní rychlost 160  km/h, přinese zvýšení kapacity a díky zdvoukolejnění odpadne nutné křižování vlaků v Soběslavi a Roudné. „Zahajujeme modernizaci jednoho z posledních úseků čtvrtého železničního koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Po jejím dokončení se jízdní doba expresu z Českých Budějovic do Prahy přiblíží hranici hodiny a tři čtvrtě. Poté bude zbývat už jen přestavba úseku ze Ševětína do Nemanic, na jejíž přípravě pracujeme,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

 

Délka nové trati bude 8,8 kilometru, zhruba polovina povede v sousedství dálnice D3. Ve stanici Soběslav bude zrušen současný železniční přejezd a nahrazen podchodem pro pěší. Těsně za stanicí ve směru na Doubí u Tábora bude následovat 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel. Na něj naváže přemostění Černovického potoka 830 metrů dlouhou estakádou, další estakáda o délce 263 metrů překoná Kamenný rybník.

 

Nejvyššího místa trať dosáhne v oblasti nové zastávky Myslkovice v místě podjezdu pod silnicí do Janova. Významným příspěvkem životnímu prostředí bude tunelový most převádějící nad železnicí biokoridor v lokalitě Hluboká. U zastávky Doubí u Tábora se trať přiblíží ke staré stopě. Na nové přeložce nebudou žádné železniční přejezdy, její výstavba se téměř nedotkne provozu vlaků mezi Soběslaví a Táborem. Výluky budou nutné až při napojování nové trati na původní.

 

Projekt je navržen ke spolufinancování EU v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020, maximální výše podpory EU bude tvořit 82,84 % z celkových nákladů. Stavbu bude realizovat sdružení firem Strabag Rail, Eurovia CS a Metrostav.

 

Další články k tématu

 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« červen 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.