Modernizace trati ze Stodu do Domažlic má přesáhnout 14 miliard Kč
Modernizace a elektrizace další části trati z Plzně do Domažlic, a to ze Stodu do Domažlic, by měla stát 14,2 miliardy korun. Stavební práce se plánují v letech 2027 až 2030, vlaky mířící do Bavorska budou využívat nové úseky i rekonstruované úseky. Správa železnic nyní vybrala projektanty modernizace za 291,3 milionu Kč bez DPH.
V případě úseku ze Stodu do Domažlic připravuje Správa železnic modernizaci 30kilometrového úseku, a to včetně druhé jmenované stanice. Dosud jednokolejná trať se částečně zdvoukolejní. Stávající úseky Stod – Holýšov a Blížejov – Domažlice nahradí novostavba železniční trati pro rychlost až 200 km/h, zbývající část mezi Holýšovem a Blížejovem projde komplexní rekonstrukcí. Vzniknou nové zastávky s bezbariérovým přístupem.
Ke zvýšení bezpečnosti provozu přispěje vybudování nadjezdů nebo podjezdů namísto přejezdů. Významnou součástí stavby bude také 900 metrů dlouhý tunel Střelice nebo nová železniční estakáda překonávající řeku Radbuzu u Stodu. Celá trať bude navíc připravena na provoz vlaků s evropským zabezpečovacím systémem ETCS. Projekt je spolufinancován fondem EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Dokumentaci vypracují Sudop a Mott MacDonald.