Modernizace trati z Hradce do Jaroměře má začít v roce 2029, projekt za 190 mil. Kč
Správa železnic vybrala firmy, které připraví projekt modernizace železniční trati mezi Hradcem Králové a Jaroměří. Zakázka přijde na 188,9 milionu korun. Projektové práce potrvají přibližně 2 roky, stavba je plánovaná v letech 2029 až 2032.
Podorlický úsek je součástí širší sítě, která propojuje vysokorychlostní tratě s modernizovanou konvenční železnicí. Bude sloužit nejen dálkové, ale i regionální dopravě. V rámci modernizace přibude druhá kolej, vlaky budou moct jezdit až 160 km/h. Vylepšení se dočkají stanice v Předměřicích nad Labem a ve Smiřicích, plánuje se také náhrada některých přejezdů. Trať bude nově elektrifikována a vybavena zabezpečovacím systémem ETCS.
Úsek je součástí plánovaného spojení z Prahy přes Hradec Králové až do polské Wroclawi. Společně s navazujícími úseky na Náchod a Meziměstí vytvoří silnou dopravní osu v oblasti Podorlicka. Zlepší regionální dopravu v Královéhradeckém kraji a nabídne lepší spojení nejen do krajské metropole, ale i do Prahy a do Polska. Projekt zpracují Vectorama a Moravia Consult Olomouc.
Vysokorychlostní tratě (VRT) s rychlostí až 320 km/h pomůžou Česku k vybudování silnější ekonomiky, vyšší kvality života a zdravějšího životního prostředí. Kromě významné úspory času nabídnou nové ekonomické a technologické příležitosti, uvolní kapacitu stávajících tratí a oproti automobilové dopravě dosáhnou až 7x menší spotřeby energie a emisí CO2.
Více informací na vrtky.cz.