Modernizace trati z Libně do Malešic má stát 2,5 miliardy Kč a začít v roce 2028
Správa železnic vybrala projektanta modernizace trati mezi pražskou Libní a Malešicemi. Vznikne na libeňském nádraží přemostění koridoru do Běchovic a zmizí tak úzké hrdlo klíčové části české železnice. Projekt vypracuje Mott MacDonald CZ, která podala nejvýhodnější nabídku 56,4 milionu korun. Stavba tzv. Libeňského přesmyku by měla začít v roce 2028, předpokládané celkové náklady stavby dosahují 2,5 miliardy korun. Práce potrvají tři roky.
Díky mimoúrovňovému řešení už nákladní vlaky nebudou čekat u parku Smetanka na křižování s hlavní tratí. Nová dvoukolejná spojka z Libně do Malešic nejprve nadjezdem překročí hlavní koridor. V blízkosti Českobrodské ulice se zapojí do stávající jednokolejné tratě.
Zmodernizovaný úsek bude po rekonstrukci výrazně tišší, protože odpadne hluk způsobený rozjezdy vlaků. Současně projekt přinese zdvoukolejnění celého úseku do Malešic, který využívají mimo jiné vlaky městské linky. Stavba už získala pravomocné územní rozhodnutí, v rámci příprav projektu Správa železnic zapracovala i připomínky místních obyvatel. Změn se tak oproti původním plánům dočká například okolí přírodního parku Smetanka a Hořejšího rybníka.
