Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek

Modernizace trati z Plzně do Horažďovic má začít v roce 2027 a přesáhnout 14 mld. Kč

28.05.2025
Petr Bayer

Správa železnic hledá projektanta modernizace úseku z Plzně-Koterova do stanice Horažďovice předměstí. Nejvyšší přípustná nabídka činí 228,8 milionu Kč. Stavební práce na vytížené spojnici západních a jižních Čech se plánují v letech 2027 až 2030. Výsledkem bude plně dvoukolejná trať pro rychlost až 160 km/h. Předpokládané celkové náklady dosahují 14,1 miliardy korun.   

Cílem modernizace je celková přestavba více než 50 kilometrů trati z okraje krajské metropole Plzně do Horažďovic předměstí. V úseku mezi Plzní-Koterovem a Nepomukem přibude druhá kolej, traťová rychlost se zvýší až na 160 km/h. Jízdní doby vlaků se díky tomu zkrátí o 10 až 12 minut.

Rekonstrukcí projdou čtyři stanice (Nepomuk, Blovice, Nezvěstice a Starý Plzenec) a dalších šest zastávek (Jetenovice, Nekvasovy, Srby, Ždírec u Plzně, Zdemyslice a Šťáhlavy). V Milči se nástupiště přesunou blíž obci, namísto Velkého Boru vznikne zastávka v Horažďovické Lhotě. Na všech nádražích získají cestující bezbariérový přístup i pohodlný nástup do vlaků.

Další články k tématu