Na přelomu roku zahájí Správa železnic jednu z nejvýznamnějších staveb v historii – modernizaci železničního uzlu Česká Třebová. Celková přestavba bude stát 17,1 miliardy korun. Práce budou probíhat za provozu, potrvají do roku 2031.
Celkovou přestavbou projde nejen osobní nádraží v České Třebové, ale zlepší se také technické parametry části stanice určené pro nákladní dopravu. Rychlost vlaků se zvýší na 80 km/h. Tím se podstatně zkrátí doba průjezdu vlaků celým uzlem.
Stavbaři provedou rekonstrukci všech nástupišť, jejich výška umožní pohodlný nástup do vlaků. Obnovou projde i podchod, z kterého se cestující dostanou díky výtahům pohodlně až na nástupiště. Navíc se prodlouží pod celým kolejištěm a nahradí nevyhovující podchod do lokality za nádražím. Podchod pro veřejnost v jižní části stanice nahradí ocelová lávka, která propojí přednádraží se Semanínskou ulicí.
Projekt zahrnuje také modernizaci navazujících úseků do Třebovic v Čechách, Opatova a Dlouhé Třebové. Součástí prací zde bude i rekonstrukce mostů, které zajišťují propojení nákladní části stanice s hlavní tratí. Realizace Modernizace železničního uzlu Česká Třebová bude spolufinancována fondem EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Práce provedou Eurovia CZ, Strabag Rail, Chládek a Tintěra, Pardubice a Elektrizace železnic Praha.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |