úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Na dopravní stavby do roku 2050 má jít 5,9 bilionu Kč

Foto Skypaper
21.12.2023  |  Petr Bayer

Česko má v různých stádiích příprav na 900 projektů dopravních staveb. Pro jejich realizaci a zajištění údržby a oprav dopravní infrastruktury je v období let 2024 – 2050 potřeba zajistit celkem 5,9 bilionu Kč v cenách roku 2023 (mezi lety 2024 – 2033 jde o 2,65 bilionu Kč). V průměru to znamená, že  je třeba zajistit pro rozpočet SFDI minimálně 200 miliard Kč v cenové úrovni 2023 ročně. Stát počítá i s půjčkami od Evropské investiční banky (EIB), převodem peněz z emisních povolenek a zejména s mnohonásobně větším zapojením soukromého sektoru prostřednictvím PPP projektů. Uvádí to materiál, který přijala vláda.

„Oproti minulosti jsme se více zaměřili na stanovení priorit rozvoje infrastruktury železniční, silniční a vodní dopravy. Součástí strategie je i Desetiletý plán dostavby dopravní infrastruktury, ve kterém je definováno 161 celků silnic, železnic a vodní dopravy. Do 10 let musíme zajistit dostavbu základní dálniční sítě, budovat vysokorychlostní tratě a řadu dalších staveb,“ říká ministr dopravy Martin Kupka

Priorita každého projektu byla posuzována na základě ekonomického přínosu funkčního celku, kterého je projekt součástí.  Funkční celky sdružují projekty, které spolu souvisejí a společně přispívají k vybudování souvislého tahu požadovaných parametrů. Ze souběžných funkčních celků pro silniční, železniční a případně vodní dopravu se skládají multimodální celky, které zajišťují spojení dvou nebo více významných míst. Samostatně jsou sledovány tzv. projektové balíčky sdružující specificky zaměřené projekty, které nemá význam sledovat v rámci jednotlivých celků.

Cílem Ministerstva dopravy je stanovení předpokládaného finančního rozsahu, který je nezbytné zajistit tak, aby se potřeby rozvoje dopravní infrastruktury splnily v požadovaných časových horizontech, včetně splnění evropských závazků dokončení hlavní sítě TEN-T do roku 2030, rozšíření hlavní sítě TEN-T do roku 2040 i ostatních projektů (globální síť TEN-T a ostatní národní projekty) do roku 2050.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« listopad 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce