Železniční uzel Česká Třebová prošel poslední zásadní rekonstrukcí v 50. letech minulého století během elektrizace celého hlavního tahu z Prahy na východ republiky. Vlaky dnes projíždějí osobním nádražím i po nákladních kolejích maximálně 60 km/h. Díky modernizaci se jejich rychlost zvýší na 80 km/h. Dalším cílem je snížení negativních vlivů železniční dopravy, zvýšení bezpečnosti provozu a komfortu cestujících. Získají bezbariérový přístup na nástupiště, která díky normové výšce 550 milimetrů nad kolejí umožní pohodlný nástup do vlaků.
Přestavbou projde nejen celé osobní nádraží v České Třebové, ale zlepší se také technické parametry pro potřeby nákladní dopravy. Stejně tak se modernizují i navazující úseky do Třebovic v Čechách, Opatova a Dlouhé Třebové. Součástí prací bude mj. i rekonstrukce mostních objektů zajišťujících mimoúrovňové křížení kolejí z nákladové části stanice s traťovými kolejemi a další finančně náročné stavební úpravy.
Zmodernizuje se více než 58 kilometrů kolejí, na kterých se upraví celkem 400 výhybek. Obnovou projde 30 mostů a 15 propustků. Nově vybudovaná nebo zrekonstruovaná nástupiště budou mít celkovou délku 2,7 km. Celá železniční stanice bude zapojena do dálkového ovládání z Centrálního dispečerského pracoviště Praha.
Již 19. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a výrazná inovace v dopravě (ČDS&T) otevřel své…
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Na jaké oblasti ve stavebnictví by se měla nová vláda především zaměřit?
výstavba dálnic a silnicPetr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |