úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Nejdelší zavěšený most v Česku vyrůstá na obchvatu Pardubic za 1,5 mld. Kč

Foto Skypaper1
10.04.2024  |  Petr Bayer

V těchto dnech se uskutečňuje zásadní etapa stavby severovýchodního obchvatu města Pardubic, který má být hotov na podzim roku 2055 za téměř 1,5 miliardy korun. Výsuv nejdelšího zavěšeného mostu v Česku vyžívá speciální technologie, při níž se nosná železobetonová konstrukce mostu vyrábí na místě a následně se pomocí hydraulických lisů vysouvá přes řeku Labe nad frekventovanou cyklostezkou.    

V řece Labi podél cyklostezky jsou umístěny dva podpěrné prvky, zatímco most je ještě od druhého břehu řeky vzdálený. „Provádíme výsuv mostu z pravého břehu Labe na levý. Výsuvů bude celkem osm, nyní je to pátý v řadě, takže budeme za polovinou délky mostu. V červnu bychom se měli překlenout na druhou stranu. Zatím jedeme podle plánu rychlostí 0,5 metru za 15 vteřin v jednom taktu a celkem vždy vysouváme asi 32 metrů. Operace je zajišťována desítkami pracovníků, kteří kontrolují částí mostu, především funkci kluzných ložisek na pomocných podpěrách. Je nezbytné pracovat s maximální přesností, a proto jsou s námi geodeti, aby pomohli kontrolovat milimetrovou přesnost. Most se vysouvá speciální hydraulikou z výrobny, kde se jednotlivé části mostu vyrábějí. Jde o nejdelší zavěšený most v Česku,“ líčí Petr Škoda z firmy Doprastav. Most s rozpětím 122 metrů již překlenul slepé rameno Labe, zatímco dalších 135 metrů mostu překoná cyklostezku a Labe.

Od roku 2006 pracovali silničáři na přípravách obchvatu. Stavba úseku o délce 4,2 kilometru započala v prosinci 2022. Přeložka silnice I/36 začíná na Dubině u Lidlu, kde se napojuje na okružní křižovatku. Dále přetíná řeku Labe a pokračuje přes Hradeckou ulici až k okružní křižovatce u obchodního centra Globus. „Na severovýchodní obchvat čekáme desítky let, v příštím roce bude otevřený a věříme, že uleví pardubické dopravě. Díky němu získáme výrazně vyšší přepravní kapacitu mezi oběma břehy Labe. Město spolupracuje s Ředitelstvím silnic a dálnic na výstavbě paralelní cyklostezky, která povede na straně blíž k centru města a spojí Trnovou, Ohrazenice a Polabiny s Dubinou-Židovem. Bude měřit zhruba 4,2 kilometru,“ dodává náměstek primátora Jan Hrabal.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« listopad 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce