úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Nová certifikace určí vnitřní prostředí budov z hlediska zdraví

09.06.2021  |  Petr Bayer

Pandemie Covidu 19 vyvolala vznik nové certifikace Well Health-Safety Rating, která řeší vnitřní prostředí budov, jejich provoz a správu z pohledu dopadů na zdraví. Jejím držitelem jsou již i první stavby v Česku, například Parkview na pražském Pankráci. „Nový certifikační systém vytvořilo více než 600 zdravotníků, virologů i architektů, stavařů či dalších akademiků organizace Well Building Institute, která několik let uděluje certifikaci posuzující kvalitu vnitřního prostředí budov Well,“ říká výkonná ředitelka České rady pro šetrné budovy (CZGBC) Simona Kalvoda.

Jde o systém požadavků na správu a provoz budov, který řeší postupy čištění a sanitace, havarijní připravenost na krizové situace, nastavení vzduchotechniky a teplovodního systému. CZGBC pro majitele a provozovatele veřejných budov připravila infografiku, která ukazuje, jak a kde zavádět opatření, aby byla budova z hlediska přenosu viru co nejlépe zabezpečena. „Je třeba řešit vzduch, dotykové plochy, turnikety, kliky, výtahy, kuchyňky, toalety.,“ vypočítává manažer CA Immo Jan Baxa.

Koronavirus výrazně mění fungování lidí v kancelářích. Ubývá pracovních stolů a přibývá neformálních posezení. Zároveň s redukcí pracovních míst ale rostou nároky na prostor. Pracovní místa se rozvolňují a mají větší pracovní zónu kvůli dodržování bezpečnostních rozestupů. Budou mizet openspace nabízející čistě fixní pracovní místa. Nezbytností bude kvalitní zázemí pro telekonference a důraz na fyzično kanceláří, které zajišťuje prožívání firemní kultury a sociální soudržnosti.

Do stavu před koronavirem se již řada firem patrně nevrátí. Všechny, i ty, které byly k moderním formám sdílených míst a vzdálené práce dosud rezervované, si vyzkoušely home office, který nepřináší výhody jen zaměstnanci v podobě ušetřeného času na dojíždění do práce. I zaměstnavatelé při něm šetří, a to náklady na kancelářský prostor. Určitý hybridní mód s vyšší flexibilitou práce v kanceláři zkombinované s několika dny home office podle něho po covidu zůstane zachován u většiny firem.

Podle společnosti Colliers systém však home office může být krátkodobě efektivní, ale jako trvalé řešení není úplně funkční. Klesá výkonnost lidí, home office klade velký nárok na řízení lidí a znemožňuje sdílení firemní kultury. První odhady odborníků hovoří aktuálně jen o 5% poklesu obsazenosti kancelářských budov. Nájemci kanceláří se do práce postupně vracejí.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« březen 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce