úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Nová lávka a rozšíření D7 u pražského letiště má přesáhnout 900 mil. Kč

lávka
24.01.2025  |  Petr Bayer

Na dálnici D7 se letos plánuje celková rekonstrukce lávky pražského letiště Václava Havla. Aktuálně probíhá výběrové řízení na zhotovitele. Jedná se o lávku nad dálnicí, jejíž součástí jsou naváděcí systémy pro letiště. Stávající délka je překážkou pro rozšíření dálnice v těchto místech na 3+3 jízdní pruhy. Původně byla rekonstrukce lávky součástí plánované stavby D7 MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 1. etapa. Z důvodu koordinace s leteckým provozem a návazností stavby bylo rozhodnuto o samostatné realizaci s předstihem. Obě stavby celkem mají stát 965 milionů Kč

Rekonstrukce lávky bude spočívat v demolici stávajícího mostního objektu a výstavbě nového. Ten bude 1,5krát delší. Zároveň dojde k jeho osazení letištní technikou a kabeláží. Demolice si vyžádá úplnou uzavírku dálnice na jeden víkend. Během osazování nové lávky letištní technikou se pak předpokládá noční krátkodobou uzavírku dálnice na přibližně 20 minut za asistence Policie ČR.

Na zhotovitele rekonstrukce aktuálně vrcholí veřejná soutěž, do které se přihlásily 3 subjekty. Odhadovaná cena stavby je 60 milionů Kč bez DPH a maximální doba pro uvedení do provozu byla stanovena projektantem na 200 kalendářních dnů. Zahájení rekonstrukce se předpokládá koncem března.

V příštím roce se plánuje na tuto akci navázat samotnou stavbou „D7 MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 1. etapa“. Účelem stavby je kapacitní napojení Letiště Václava Havla na dálnici D7 směr centrum a opačně. MÚK Aviatická bude tvořena 8 rampami a 2 kolektorovými pásy, které propojí všechny směry (centrum, Slaný, letiště Praha Ruzyně, Přední Kopanina). Odhadované náklady na stavbu jsou 905 milionů Kč bez DPH, uvedení do provozu se předpokládá v roce 2028.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?

masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)
 
přehodnocení podmínek Green Dealu především co se týká racionality při dosažení termínů bezuhlíkové ekonomiky
 
dočasné pozastavení odklonu od uhlí po dobu nezbytně nutnou k překonání energetické krize
 
větší podpora energetických úspor (inovační technologie, kontrola plýtvání...)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« březen 2025 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Aktuality | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Kontakt