Praha se chystá zastavět nevyužitou lokalitu v Braníku v místě stávajícího parkoviště a tramvajové smyčky. U branického nádraží vznikne nová městská čtvrť, která nabídne nejen bydlení, ale sloužit bude primárně i jako dopravní uzel. Místo je vhodné pro vznik nové vozovny tramvají. Braník byl vybrán jako ideální lokalita pro společný projekt Dopravního podniku (DPP) a Pražské developerské společnosti (PDS), které budou mít na starosti i jeho financování.
Lokalita přiléhající k nádraží Braník, městskému okruhu a Modřanské radiále je nyní nevyužitým prostorem. PDS má za úkol připravit urbanistickou studii, která si klade za cíl vytvořit z místa živou čtvrť, jejíž primární zaměření bude na přestupní dopravní uzel. „Díky umístění nabízí lokalita atraktivitu v Braníku a okolí, a tedy i výzvu pro architektonicko-urbanistické zpracování. Finální rozsah proměny lokality bude stanoven postupně, avšak prioritní bude zaměření na oblast přestupního uzlu, které má mít multifunkční využití. Pozemky má ve správě PDS, která již provedla prvotní technická prověření a konzultovala s DPP možnosti umístění vozovny, za podmínky, že budou zachovány plochy také pro městskou bytovou výstavbu,“ říká náměstek primátora Petr Hlaváček.
Plánovaný rozvoj tramvajových tratí v Praze a zvyšuje potřebu vzniku nové vozovny. Lokalita v Braníku je výhodná pro nájezdové trasy pokrývající jih Prahy, a to i s ohledem na probíhající stavbu tramvajové trati do Libuše s prodloužením do Nových Dvorů, plánovanou tramvajovou trať do Komořan, ale také prodloužení tramvaje z Holyně do Slivence. Nové spoje totiž brzy nabídne tramvajový Dvorecký most, který se začne stavět již v letošním roce.
„Díky rozvoji tramvajové sítě, který se v posledních desetiletích odehrával zejména v jižní části města, musíme posílit parkovací kapacity pro tramvaje. Lokalita v Braníku bude mít výhodu, že se tramvaje díky novému Dvoreckému mostu snadno dostanou jak do Modřan, tak na Barrandov a do Slivence. Jižní sektor má nejdelší zátahy do vozoven, který se díky prodlužováním tramvajových tratí ještě prodlouží, čímž by noční zátah reálně nastával už v čase výjezdu ranních tramvají,“ komentuje náměstek primátora Adam Scheinherr.
Součástí studie bude prověření napojení sítí a kolejí, prověření umístění P+R, odstavu autobusů, tramvajové smyčky a vazeb na vlak a další druhy veřejné dopravy. Studie se zaměří i na prostor pro umístění obytných domů a administrativních budov. Součástí bude i návrh veřejného prostoru a jeho propojení na pěší a cyklistické trasy. Samozřejmostí projektu je hospodaření s dešťovou vodou, zaměření se na veškeré výzvy spojené s energetickou soběstačností a dalšími nároky na udržitelný rozvoj. Součástí studie bude posouzení protipovodňové ochrany a návrhy dalších opatření.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |