Koncepční studii autobusového terminálu Černý Most v Praze zpracuje česká kancelář re:architekti. Výběrové řízení probíhalo pod taktovkou Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR), studie by měla být hotova příští rok v květnu. „Rozhodli jsme se věnovat tomuto vytíženému místu větší pozornost a pokusíme se napravit některé nedostatky, které po letech fungování má,“ říká náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček.
Autobusový terminál Černý Most a jeho okolí vyžaduje již mnoho let celkovou revitalizaci. Mezi hlavní problémy frekventovaného přestupního místa patří správa a údržba terminálu a nekvalitní veřejná prostranství v okolí. „Černý most je symbolická východní brána do Prahy. Jedná se o jeden z nejvíce frekventovaných dopravních uzlů. Studie se proto zaměří zejména na otevření terminálu pro pěší a zlepšení a zjednodušení přestupů na jednotlivé druhy dopravy,“ přibližuje náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Nyní IPR ve spolupráci s Technickou správou komunikací (TSK), Dopravním podnikem (DPP) a ROPID připravuje rychlá opatření, která alespoň částečně zlepší současný neutěšený stav terminálu. „Začínáme řešit i dopravní terminály, které jsou pro efektivní cestování po městě klíčové. Minulý rok se městu podařilo schválit novou podobu dopravního terminálu na Smíchově,“ komentuje ředitel IPR Ondřej Boháč.
Koncepční studie bude řešit terminál jako celek. Ve studii bude například navržena pravidla systematické správy, péče a údržby. Studie se zaměří na terminál i veřejná prostranství v blízkém okolí. Prověří také možnosti dalšího urbanistického rozvoje v návaznosti na tento dopravní uzel. „Černý Most je pro nás zajímavým úkolem, protože spojuje témata identity města Prahy skrze svou roli brány do města, identity sídliště skrze svou roli centra v každodennosti místních obyvatel, tak otázky nakládání s téměř současnou architekturou v šíři morálních, estetických a environmentálních aspektů,“ říká Jan Vlach ze studia re:architekti.
V rámci zpracování koncepční studie proběhne i setkání s veřejností. Občané budou moci zpracovatelům sdělit své podněty. Ještě předtím, než bude návrh studie odevzdán, občané budou mít možnost se k němu vyjádřit. Terminál Černý Most je důležitou přestupní vazbou mezi metrem B, dálkovými i příměstskými autobusovými linkami a plánovaným parkovacím domem P+R pro cca 880 vozidel. Terminál byl uveden do provozu v roce 1998.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |