Rada hl. m. Prahy schválila záměr výstavby nové tramvajové tratě Kobylisy – Bohnice o délce 3,3 kilometry, která spojí konečnou stanici připravované lanové dráhy Podbaba – Troja – Bohnice se stanicí metra Kobylisy na lince C. Odhadované náklady činí 1,2 miliardy korun, pražský dopravní podnik chce získat dotaci z Evropských strukturálních a investičních fondů. Do dubna má být vybrán projektant, stavět se začne nejdříve v roce 2025 a zprovoznit se má přibližně v roce 2027.
„Moderní město se nerozvíjí bez vysokokapacitní, komfortní a ekologické formy dopravy. Naším cílem je přivést tramvajovou dopravu do každé významné pražské čtvrti a pokračovat ve vytváření uceleného systému. Díky trati Kobylisy – Bohnice budeme moci obyvatelům jižní části Sídliště Bohnice nabídnout přímé tramvajové spoje například k Úřadu městské části Praha 8, na Palmovku, do Libně nebo výhledově do Holešovic či Stromovky. Pohodlnější dopravou obsloužíme také plavecký areál Na Šutce,“ říká náměstek primátora Adam Scheinher.
Trať povede od stanice metra Kobylisy u křižovatky ulic Klapkova, Pod Sídlištěm a Střelničná západním směrem ulicí Pod Sídlištěm, přes Kobyliské náměstí, následně ulicemi Čimickou a K Pazderkám a dále po okraji Sídliště Bohnice až do jižního cípu ulice Lodžská. Podle předběžných plánů by měla mít sedm zastávek. Ukončení tramvajové tratě je plánováno úvratí u připravované konečné stanice lanové dráhy Podbaba – Troja – Bohnice.
„Loni jsme v Praze rekonstruovali necelých 13 kilometrů tramvajových tratí a založili či postavili půl kilometru nových. Letos nás čeká realizace dalších projektů, jako například stavba tramvajové smyčky Zahradní Město, nové tratě Sídliště Barrandov – Holyně, rádi bychom zahájili také prodloužení tratě ze Sídliště Modřany do Libuše a realizaci nové deponovací haly ve vozovně Hloubětín,“ uvádí předseda představenstva DPP Petr Witowski.
Součástí projektu tramvajové tratě Kobylisy – Bohnice bude vyřešení uzlu u stanice metra Kobylisy tak, aby nová trať byla připojena do všech směrů stávajících tramvajových tratí, tj. směrem do/z Libně, Ďáblic, Holešovic a k vozovně Kobylisy, resp. v dalších letech na pokračování tramvajové tratě do Zdib. Současně se stavbou nové tramvajové tratě Kobylisy – Bohnice DPP jako samostatnou investiční akci paralelně zrekonstruuje tramvajovou trať v Klapkově ulici, jižně od křižovatky se Střelničnou ulicí, kde se bude postupovat dle koncepční studie zpracované Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |