úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Nová železnice na letiště povede jižní tunelovou variantou pod Střešovicemi

Praha-Veleslavín
30.11.2020  |  Petr Bayer

Správa železnic bude pokračovat v přípravě modernizace železniční tratě z Prahy do Kladna s odbočkou na Letiště Václava Havla jižní variantou tunelu mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Na základě posudků na nejvhodnější variantu tunelu pod Střešovicemi, které vypracovali tým Ruhrské univerzity v Bochumi či zástupci České geologické služby má vést pod Ústřední vojenskou nemocnicí, Kostelem sv. Norberta a ulicí Pod Hradbami. Zastupitelé Městské části Praha 6 usnesením vyjádřili podporu realizaci této varianty.

České a zahraniční expertní týmy zkoumaly čtyři varianty vedení trati, dále rozšíření a zahloubení trati ve stávající stopě a tři trasy tunelu vedeného pod Střešovicemi a raženého pomocí metody TBM, tedy za použití zeminových razicích štítů. „Chtěli jsme si udělat vše, abychom mohli vybrat tu nejlepší možnost. Proto je důležité, že největší česká a evropská odborná autorita vydaly stejné doporučení,“ říká ředitel Stavební správy západ Petr Hofhanzl. Praha je tak opět blíže zařadit se mezi desítky evropských měst, která už svou moderní železnici na letiště mají.

 „Posudky potvrzují, že trať nebude mít negativní vliv na obyvatele Střešovic nebo na budovy stojící v blízkosti tunelu,“ doplňuje náměstek ředitele Stavební správy západ Jakub Bazgier. V oblastech, kde bude tunel blíže povrchu, se nachází měkká zemina, která pohlcuje vibrace. Části, které povedou skalním masivem, jsou dostatečně hluboko, takže vibrace ze stavby ani provozu se k povrchu nedostanou. Kromě vlivu na budovy v blízkosti nového tunelu se experti z Ruhrské univerzity zabývali také dopadem na řadu významných budov. Šlo například o Fyzikální ústav Akademie věd ČR, Teplárnu Veleslavín, Vozovnu Střešovice či Ústřední vojenskou nemocnici. Z posudku vyplynulo, že stavba tunelu nebude mít na tyto objekty negativní vliv.

Na trase původního železničního spojení vznikne po dokončení nové trati tzv. Zelená radiála, odpočinková zóna s cyklostezkami, promenádou a sportovními prvky.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« září 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.