Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek

Nový bulvár v Brně propojí centrum s nádražím, první část má stát 160 mil. Kč

28.08.2025
Eduard Železný

Výstavba nového bulváru v Brně jako hlavní spojnice centra a nového nádraží a zároveň páteřní komunikace nové čtvrti Trnitá odstartuje severní částí. Zadávací dokumentaci pro veřejnou zakázku na stavební práce už schválila Rada města Brna. Firmy se tak mohou přihlásit do soutěže, předpokládané náklady jsou 160 milionů korun. Na stavbu severní části bulváru naváže další část. Pro projekt Bulvár – jih se nyní zpracovává projektová dokumentace.

„Předmětem veřejné zakázky spojené s přestavbou železničního uzlu Brno je vybudování severní části nové třídy, která propojí historické centrum s novým moderním vlakovým nádražím. Bulvár bude zároveň hlavní a živou ulicí nové čtvrti Trnitá a svůj prostor tady budou mít pěší, MHD, auta i cyklisté. Ulici budou lemovat aleje stromů, navazovat na ni budou i služby v parteru objektů. Výstavba první části nové třídy by mohla začít už na konci tohoto roku a měla by trvat 16 měsíců,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková.

„Na silnici budou dva jízdní pásy po dvou pruzích pro automobily, po obou stranách k ní budou přiléhat obousměrné cyklostezky a široké chodníky. Ve středové části bulváru bude do vybudování tramvajových tratí založen pás zeleně s charakterem městské louky. V souvislosti s výstavbou komunikace bude třeba také připravit území včetně odklizení a likvidace černé skládky komunálního odpadu, odstranění zpevněných ploch nebo zajištění příjezdu na staveniště,“ líčí náměstek primátorky René Černý.

Do retenčních průlehů mezi cyklostezkami a chodníky budou umístěna stromořadí a trvalkové záhony a bude tam také svedena povrchová dešťová voda ze zpevněných ploch. Součástí zakázky je i pětiletá péče o tuto zeleň, která po tu dobu bude v záruční době.

Je také nezbytné vybudovat sítě technické infrastruktury, jako jsou horkovod, kanalizace, vodovod, veřejné osvětlení, kabelovody, rozvody elektro, přeložky elektro, plynu a optických sítí. Úpravou projde i podzemní kolektor, který má nyní únikový východ umístěný v budoucí komunikaci. Východ se tak přesune do středního zeleného pásu.

Další články k tématu