úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Nový most v Brně přes Svitavu se má stavět v roce 2027, projekt má stát 18 mil. Kč

WMAL - vizualizace
13.02.2023  |  Eduard Železný

Nový most přes řeku Svitavu v Brně, spojující Husovice a Židenice, by se měl začít stavět v roce 2027. Pokračuje příprava veřejné zakázky na zpracování projektové dokumentace. Radní souhlasili s jejím zadáním s nejvyšší možnou cenou 18,5 milionu korun bez DPH. Výsledek architektonické soutěže byl vyhlášen v loňském roce, vítězem se stal ateliér z Londýna William Matthews Associates Limited (WMAL). 

„Oblast Nové Zbrojovky a do budoucna i bývalé motorárny Zetor zažívá velký rozmach a je nutné pro vznikající čtvrť zajistit dostatečnou dopravní infrastrukturu,“ říká primátorka Brna Markéta Vaňková. „Nový, elegantní most bude přibližně 30 metrů široký a 85 metrů dlouhý. Je koncipován pro městskou hromadnou dopravu, osobní automobily, cyklisty i pěší. Propojí zcela nové ulice Novou Dukelskou ze směru od Tomkova náměstí a Novou Šámalovu od Zábrdovické ulice. Dalším krokem při přípravě stavby je nyní zpracování projektové dokumentace. Veřejná zakázka bude probíhat bez uveřejnění, podle pravidel ustanovených v soutěži,“ dodává.

Veřejná zakázka se týká zpracování dalších stupňů projektové dokumentace k novostavbě mostu přes řeku Svitavu, nájezdů na most a křižovatky Nová Dukelská – prodloužení ulice Dačického, včetně vegetačních úprav v souladu s vítězným návrhem. Podle stanov bude jako první oslovena společnost WMAL jako vítěz soutěže. V případě, že se strany nedohodnou, budou s nabídkou vypracování dokumentace podle daného návrhu osloveni další umístění v soutěži.

Projekt a realizaci mostu přes Svitavu bude hradit město Brno. Fáze přípravy projektové dokumentace včetně zajištění potřebných povolení by měla trvat zhruba tři roky. Společnost, která vypracuje projektovou dokumentaci, bude zároveň vykonávat autorský dozor a dohled na stavbě. Poskytne také městu licence ke zpracované projektové dokumentaci, a to na celou dobu trvání ochrany majetkových práv plynoucích z autorství vybraného dodavatele.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?

masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)
 
přehodnocení podmínek Green Dealu především co se týká racionality při dosažení termínů bezuhlíkové ekonomiky
 
dočasné pozastavení odklonu od uhlí po dobu nezbytně nutnou k překonání energetické krize
 
větší podpora energetických úspor (inovační technologie, kontrola plýtvání...)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« duben 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce