Nový velodrom v Brně na Ponavě má stát 1,5 miliardy Kč
Brněnští radní schválili investiční záměr výstavby víceúčelové haly na Ponavě. Určena bude pro dráhovou cyklistiku a atletiku. Současně byla v investičním záměru aktualizována odhadovaná cena víceúčelové haly, která se nyní pohybuje kolem 1,5 miliardy Kč.
„Pokračujeme v dalších přípravách na realizaci nové kombinované haly pro dráhovou cyklistiku a atletiku. Schválený investiční záměr upřesňuje některé parametry a dává nám jasnější představu o tom, jak nové sportoviště bude vypadat. Zásadní je, že pro návrh haly vycházíme z požadavků obou vrcholových klubů, tedy dráhových cyklistů a také atletů,“ říká radní pro oblast sportu Tomáš Aberl.
Hala se bude skládat ze dvou nadzemních a jednoho podzemního podlaží. V úrovni přízemí bude hlavní sportoviště. V severní části objektu vzniknou kanceláře pro správce objektu a další zázemí. V jižní části haly se budou nacházet prostory pro potřeby regenerace a ubytování sportovců. „Vnitřní část podzemního podlaží využijí jen sportovci. Hlavním prostorem tu bude centrální tréninková hala, druhá část podzemí je určena pro parkování. Diváci najdou místa v druhém podlaží, kapacita tu je stanovena na 1211 diváků,“ dodává Aberl.
Před zahájením projektových prací bude nutné provést hydrogeologický průzkum. Jeho výsledky poslouží k návrhu na založení stavby. Město se bude snažit pro realizaci získat dotaci z Národní sportovní agentury. Pokud to navíc NSA schválí, nová víceúčelová hala bude součástí nově vzniklého Národního sportovního centra Brno.
„Primárním důvodem pro stavbu nové kombinované haly je absence kvalitních krytých prostor v Česku a na Slovensku, které by splňovaly parametry vyžadované Mezinárodní cyklistickou unií. Podobný problém trápí také atlety, proto je společné sportoviště pro tyto dvě odvětví ideální. Navíc společně s plaveckými bazény vedle vznikne unikátní komplex sportovišť. Po schválení investičního záměru můžeme s vítězi soutěže dopracovat jejich návrh a následnou projektovou dokumentaci. V rámci projektové přípravy si necháme zpracovat i provozní model areálu,“ uzavírá Aberl.