Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Obchodní centra v ČR zvyšují tržby a lákají investory

30.05.2016  |  Petr Bayer

Průměrný obrat obchodních center v Česku se v loňském roce meziročně zvýšil o 12,5 % (o téměř 6000 Kč/ m2/ rok). Příčinou je pozitivní nálada na trhu podpořená dobrými ekonomickými výsledky, například snížením nezaměstnanosti a zvyšování mezd, což vedlo ke zvýšené ochotě zákazníků utrácet. Meziroční zvýšení návštěvnosti dosáhlo 3,7 %. Uvádí to nejnovější průzkum CBRE Shopping Centre Index.

„Pozitivní vývoj indexu ukazuje sílu maloobchodního trhu, což posiluje důvěru investorů při investování do obchodních center v ČR. Předpokládáme, že to podpoří vyšší objemy investic do českého maloobchodního sektoru. V současnosti jsme již svědky vysoké aktivity na trhu,“ míní vedoucí investičního týmu CBRE Chris Sheilsová.

„Po třech letech poklesu obratů jsme zaznamenali zvýšení prodeje v gastro sektoru (meziročně o 15 %), což byl také nejvyšší nárůst v rámci všech sektorů. Následovalo výrazné zvýšení v sektoru pro domácnost o 13 %, zábavy o 14 % a specializovaných obchodech o 14 %, což odpovídalo pozitivní náladě a ochotě zákazníků realizovat odložené nákupy spotřebního zboží a využívání volnočasových aktivit nabízených obchodním centrem,“ říká Pavel Klimeš z CBRE.

V sektoru služeb nastaly dvě markantní změny oproti předchozím trendům. Po dvou letech výrazných poklesů zaznamenaly lékárny meziroční zvýšení obratů o 25 %. Podobně se situace změnila u cestovních agentur, kde došlo po třech předchozích letech poklesu k meziročnímu nárůstu o 9 %. „Móda dominuje jak v celkové velikosti - 58 %, tak v počtu obchodních jednotek - 42 %. Byl to však jediný sektor s poklesem, co se týká počtu jednotek. Nejvyšší nárůst v počtu jednotek meziročně téměř 10 % byl v sektoru pro domácnost a ve specializovaných obchodech, a dále meziročně přes 4 % v sektoru prodeje potravin a služeb,“ dodává Klára Bejblová z CBRE.

Díky vysokým obratům se zvýšil průměrný obsah spotřebního koše o 9,1 % a dosáhl tak svého historického maxima. Chování zákazníků zůstalo relativně stabilní, téměř 50 % přišlo do nákupního centra během první poloviny roku. Měsíční návštěvnost se pohybovala mezi 7 a 9 % z celkového ročního počtu, s výjimkou prosince, kdy překročila 11 %. Mezi slabší měsíce patřily první měsíce roku a letní měsíce. V roce 2015 poklesla měsíční návštěvnost pouze v lednu a srpnu. Ostatní měsíce roku 2015 zaznamenaly nárůst, který se meziročně pohyboval mezi 3 % až téměř 9 %.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

06.05.2019 Průzkum Skypaper: Růst letos čeká téměř polovina stavebních firem

Stavební firmy zvyšují svůj optimismus a růst v letošním roce očekává 46,5 procenta z nich, oproti 44,6 % v roce…

23.04.2019 Časopis Skypaper opět v porotě soutěže ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Časopis Skypaper se opět stal členem odborné poroty již 16. ročníku celostátní soutěže Česká dopravní stavba,…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« květen 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž