Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Obchodní centra v ČR zvyšují tržby a lákají investory

30.05.2016  |  Petr Bayer

Průměrný obrat obchodních center v Česku se v loňském roce meziročně zvýšil o 12,5 % (o téměř 6000 Kč/ m2/ rok). Příčinou je pozitivní nálada na trhu podpořená dobrými ekonomickými výsledky, například snížením nezaměstnanosti a zvyšování mezd, což vedlo ke zvýšené ochotě zákazníků utrácet. Meziroční zvýšení návštěvnosti dosáhlo 3,7 %. Uvádí to nejnovější průzkum CBRE Shopping Centre Index.

„Pozitivní vývoj indexu ukazuje sílu maloobchodního trhu, což posiluje důvěru investorů při investování do obchodních center v ČR. Předpokládáme, že to podpoří vyšší objemy investic do českého maloobchodního sektoru. V současnosti jsme již svědky vysoké aktivity na trhu,“ míní vedoucí investičního týmu CBRE Chris Sheilsová.

„Po třech letech poklesu obratů jsme zaznamenali zvýšení prodeje v gastro sektoru (meziročně o 15 %), což byl také nejvyšší nárůst v rámci všech sektorů. Následovalo výrazné zvýšení v sektoru pro domácnost o 13 %, zábavy o 14 % a specializovaných obchodech o 14 %, což odpovídalo pozitivní náladě a ochotě zákazníků realizovat odložené nákupy spotřebního zboží a využívání volnočasových aktivit nabízených obchodním centrem,“ říká Pavel Klimeš z CBRE.

V sektoru služeb nastaly dvě markantní změny oproti předchozím trendům. Po dvou letech výrazných poklesů zaznamenaly lékárny meziroční zvýšení obratů o 25 %. Podobně se situace změnila u cestovních agentur, kde došlo po třech předchozích letech poklesu k meziročnímu nárůstu o 9 %. „Móda dominuje jak v celkové velikosti - 58 %, tak v počtu obchodních jednotek - 42 %. Byl to však jediný sektor s poklesem, co se týká počtu jednotek. Nejvyšší nárůst v počtu jednotek meziročně téměř 10 % byl v sektoru pro domácnost a ve specializovaných obchodech, a dále meziročně přes 4 % v sektoru prodeje potravin a služeb,“ dodává Klára Bejblová z CBRE.

Díky vysokým obratům se zvýšil průměrný obsah spotřebního koše o 9,1 % a dosáhl tak svého historického maxima. Chování zákazníků zůstalo relativně stabilní, téměř 50 % přišlo do nákupního centra během první poloviny roku. Měsíční návštěvnost se pohybovala mezi 7 a 9 % z celkového ročního počtu, s výjimkou prosince, kdy překročila 11 %. Mezi slabší měsíce patřily první měsíce roku a letní měsíce. V roce 2015 poklesla měsíční návštěvnost pouze v lednu a srpnu. Ostatní měsíce roku 2015 zaznamenaly nárůst, který se meziročně pohyboval mezi 3 % až téměř 9 %.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

21.06.2019 Soutěž Česká dopravní stavba vyhlásila vítěze, Skypaper v porotě a udělil cenu

Tituly 16. ročníku celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie, inovace roku 2018 získaly Modernizace trati…

06.05.2019 Průzkum Skypaper: Růst letos čeká téměř polovina stavebních firem

Stavební firmy zvyšují svůj optimismus a růst v letošním roce očekává 46,5 procenta z nich, oproti 44,6 % v roce…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« září 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
18
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce