úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Obchvat H. Brodu přijde na 1,6 mld. Kč, hotov má být koncem roku 2022

Obchvat H. Brodu.JPG
17.02.2021  |  Eduard Železný

Jihovýchodní obchvat Havlíčkova Brodu, který patří v současné době k největší investiční akci ŘSD na silnicích I. tříd v kraji Vysočina, má stát 1,598 miliardy Kč bez DPH. Dokončen by stále měl být koncem roku 2022. „Momentálně se dořešují věci okolo nadlimitního množství arsenu v půdě a společně se zhotovitelem pracujeme na úpravě organizace práce na staveništi, která reflektuje zdržení v roce 2020  z důvodu nutné dekontaminace a uložení staré ekologické zátěže a umožní tento časový deficit zcela nebo maximálně eliminovat,“ uvádí ŘSD.

K základním požadavkům patří dosažení parametrů silnice I. třídy, bezkolizní křížení s železničními tratěmi a propojení nové komunikace na stávající dopravní systém. Kvůli členitému terénu je hlavní trase plánovaného obchvatu dlouhého 4,124 kilometru 11 mostních objektů, včetně podchodu pro pěší. Délka všech mostních objektů je přes kilometr. Mosty překonávají 3 toky včetně Sázavy a také 3 železniční tratě.

Na stavbě obchvatu pokračují práce i přes zimní období. Dokončena byla provizorní komunikace na silnici I/38 v ulici Jihlavská, kde bude u Highland sportu provedeno napojení obchvatu na stávající komunikaci I/38. Za tímto účelem vyroste nová okružní křižovatka. Práce se zahájí, jakmile to počasí dovolí, což by mohlo být již v průběhu března.

V průběhu zimy se pracuje rovněž na 3 mostních objektech (např. v údolí Sázavy, Stříbrného potoka), kde se realizují technologie s ohledem na aktuální počasí. Probíhají práce na výstavbě mostních pilířů a opěr a přípravné zemní práce právě v místech výstavby dalších mostů v hlavní trase obchvatu.

V loňském roce zdržela výstavbu likvidace 2 starých ekologických zátěží (ropné látky, azbest) nalezených v trase stavby a rovněž nadlimitní obsah arsenu v půdě, který se zde přirozeně vyskytuje, a s jehož výskytem se bylo třeba vypořádat zejména s ohledem na manipulaci se zeminou a bezpečnost práce. V tomto roce by již nemělo nic bránit tomu, aby výstavba probíhala naplno s cílem maximálně eliminovat zdržení z roku 2020. Stavbu provádí konsorcium firem Strabag-M-Silnice-Porr.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« březen 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.