Obchvat Havířova má stát 8,2 miliardy Kč, stavba začne v roce 2029
Obchvat Havířova propojí město s dálnicí D48 a odvede tranzitní dopravu mimo obydlené oblasti. Nová přeložka silnice I/11 v délce 19 kilometrů zahrne 8 mimoúrovňových křižovatek, 11 mostů a tunel dlouhý téměř půl kilometru. Zahájení stavebních prací je plánováno na rok 2029 a dokončení o 4i roky později s celkovými odhadovanými náklady 8,2 miliardy korun. Výrazně zlepší dopravní dostupnost regionu, odlehčí centru města i přetíženým silnicím II/475 a II/474 a zrychlí cestování. Nová komunikace přinese bezpečnější i plynulejší dopravu celé aglomeraci.
ŘSD nyní předalo dokumentaci EIA pro přeložku zmíněné silnice I/11 Havířov – Třanovice na Krajský úřad Moravskoslezského kraje. V 3. březnovém týdnu je plánována schůzka s vedením obcí za účelem prezentace klíčových zjištění vyplývajících z dokumentace EIA. „Chápeme, že na stavbu obchvatu Havířova mohou být různé pohledy. Právě proto je proces EIA důležitý – umožňuje nejen odborné posouzení dopadů stavby na životní prostředí, ale i širokou veřejnou diskusi. Každý občan se může zapojit a sdělit své podněty, které budou vyhodnoceny,“ říká ředitel Správy Ostrava ŘSD Tomáš Opěla.
„Detailně jsme zpracovali dopady stavby na krajinu, vodní hospodářství, hlukovou zátěž i migraci živočichů. Všechny tyto aspekty budou vyhodnoceny. Dostavba obchvatu Havířova přinese dlouhodobé zlepšení kvality života obyvatel v celém regionu,“ míní zástupce zpracovatele dokumentace EIA Dopravoprojektu Ostrava Kamil Škrobánek. „Dostavba plánovaného obchvatu je z pohledu dalšího rozvoje našeho města strategická. Havířov potřebuje odklon tranzitní dopravy, a proto projekt obchvatu podporujeme. Zároveň ale požadujeme, aby byla stavba realizována s respektem k životnímu prostředí a potřebám obyvatel. Spolupracujeme jak s investorem, tak obcemi na hledání optimálního řešení,“ líčí náměstek primátora Havířova Bohuslav Niemiec.