úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Obchvat Havířova má stát 8,2 miliardy Kč, stavba začne v roce 2029

Obchvat Havířova
10.03.2025  |  Eduard Železný

Obchvat Havířova propojí město s dálnicí D48 a odvede tranzitní dopravu mimo obydlené oblasti. Nová přeložka silnice I/11 v délce 19 kilometrů zahrne 8 mimoúrovňových křižovatek, 11 mostů a tunel dlouhý téměř půl kilometru. Zahájení stavebních prací je plánováno na rok 2029 a dokončení o 4i roky později s celkovými odhadovanými náklady 8,2 miliardy korun. Výrazně zlepší dopravní dostupnost regionu, odlehčí centru města i přetíženým silnicím II/475 a II/474 a zrychlí cestování. Nová komunikace přinese bezpečnější i plynulejší dopravu celé aglomeraci.

ŘSD nyní předalo dokumentaci EIA pro přeložku zmíněné silnice I/11 Havířov – Třanovice na Krajský úřad Moravskoslezského kraje. V 3. březnovém týdnu je plánována schůzka s vedením obcí za účelem prezentace klíčových zjištění vyplývajících z dokumentace EIA. „Chápeme, že na stavbu obchvatu Havířova mohou být různé pohledy. Právě proto je proces EIA důležitý – umožňuje nejen odborné posouzení dopadů stavby na životní prostředí, ale i širokou veřejnou diskusi. Každý občan se může zapojit a sdělit své podněty, které budou vyhodnoceny,“ říká ředitel Správy Ostrava ŘSD Tomáš Opěla.

„Detailně jsme zpracovali dopady stavby na krajinu, vodní hospodářství, hlukovou zátěž i migraci živočichů. Všechny tyto aspekty budou vyhodnoceny. Dostavba obchvatu Havířova přinese dlouhodobé zlepšení kvality života obyvatel v celém regionu,“ míní zástupce zpracovatele dokumentace EIA Dopravoprojektu Ostrava Kamil Škrobánek. „Dostavba plánovaného obchvatu je z pohledu dalšího rozvoje našeho města strategická. Havířov potřebuje odklon tranzitní dopravy, a proto projekt obchvatu podporujeme. Zároveň ale požadujeme, aby byla stavba realizována s respektem k životnímu prostředí a potřebám obyvatel. Spolupracujeme jak s investorem, tak obcemi na hledání optimálního řešení,“ líčí náměstek primátora Havířova Bohuslav Niemiec.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?

masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)
 
přehodnocení podmínek Green Dealu především co se týká racionality při dosažení termínů bezuhlíkové ekonomiky
 
dočasné pozastavení odklonu od uhlí po dobu nezbytně nutnou k překonání energetické krize
 
větší podpora energetických úspor (inovační technologie, kontrola plýtvání...)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« březen 2025 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Aktuality | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Kontakt