úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Obchvat Jizerního Vtelna má přesáhnut 900 mil. korun, stavba začne v roce 2025

jizerni-vtelno-prelozka
10.07.2024  |  Eduard Železný Aktualizováno: 03.07.2024

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo vývěrové řízení na zhotovitele přeložky silnice I/16 u Jizerního Vtelna na Mladoboleslavsku. Předpokládaná hodnota obchvatu o délce 1285 metrů je 922,39 milionu Kč bez DPH. Stavba má být zahájena v příštím roce, její uvedení do provozu v roce 2028.

Silnice I/16 v obci překonává vysoký skalní masiv serpentinami s minimálními poloměry a dále prochází středem obce. Vozovka nevyhovuje jak z hlediska šířkového uspořádání, tak i směrového a výškového vedení. Pro nákladní dopravu je nevhodná. Rohy k silnici přiléhajících domů jsou od těžkých nákladních vozidel na mnoha místech poničené. Intenzita dopravy v těchto místech činí podle posledního sčítání 6 tisíc vozidel denně, třetinu tvoří nákladní auta a kamiony.

Přeložka nahrazuje současné serpentiny obchvatem obce, kde se trasa odklání severovýchodním směrem od silnice I/16 a pokračuje levostranným obloukem. Obchvat je dále veden severozápadně kolem zemědělského areálu. Trasa klesá v zářezu k tunelu sklonem až 8 %. Hloubený tunel je navržen mezi obcí a zámkem Stránov, a to kvůli překonání terénního rozdílu 53 metrů.

Ve stoupání ve směru Mladá Boleslav – Mělník je silnice rozšířena o stoupací pruh v délce 930 m, uspořádání pruhů 2+1 je zachováno i při průjezdu tunelem. Pro zachování příjezdu k zámku a do osady Stránova je zřízena 582 m dlouhá místní komunikace. Stávající přístup historickou zdí bude po dobu výstavby tunelu zrušen a nahrazen provizorní komunikací, ale po zasypání tunelové trouby bude cesta postavena v původním rozsahu k objektu fary. Do původního stavu v šířkovém uspořádání 4 m bude vrácen i chodník a bude nadále sloužit pouze pro pěší přístup do osady a zámku Stránov, případně pro vozidla rezidentů přilehlých budov. Trasa se ke konci napojuje v místě poslední serpentiny pod zámkem na stávající silnici I/16. Od východního portálu tunelu pokračuje stavba po náspu. Stavba končí napojením na stávající silnici I/16 před Krnskem. Kromě jednoho tunelu budou její součástí také dvě křižovatky, z toho jedna okružní a druhá styková.

V 1. čtvrtletí letošního roku došlo v trase budoucího obchvatu k odstranění křovin, stromů, včetně zemních prací. V současnosti je připravován záchranný archeologický výzkumu.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« září 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce