Oprava dálničního mostu Šmejkalka přijde na miliardu, hotova bude v roce 2027
Rekonstrukce nejstaršího dálničního mostu v Česku zvaného Šmejkalka na D1 přijde na 965 milionů korun bez DPH. Celková doba realizace činí 1460 dní; doba omezení na dálnici má být maximálně 755 dní. Uvedení mostu do provozu se plánuje v roce 2027. Uvádí to Ředitelství silnic a dálnic.
Práce na 23. kilometru dálnice D1 pokračují betonáží stojek stavby tyčící se do výšky osmipatrového věžáku. Jsou tvořeny armovaným betonem a nacházejí se mezi vrchní částí mostu přenášející vozovku a historickým obloukem. Vyměněno jich bude 32, po 16 na levé a pravé straně. Od loňského léta, kdy tato část stavby začala, je již z 85% hotová. Na místě nyní probíhají betonáže nově budovaných stojek. Celkem na ně bude užito na 600 kubíků betonu. Prostor betonáže je překryt plachtou a vytápěn elektrickými a naftovými topidly, aby kvalita nově vybetonovaných částí konstrukce při nízkých teplotách neutrpěla. Vedle stávajících stojek jsou paralelně budovány nové a až poté budou původní odstraněny. Takto se bude postupovat i při výměně mostních pilířů.
Od dubna bude místní komunikace pod mostem spojující Senohraby s Turkovicemi nepravidelně v řádech dnů až týdnů zcela uzavírána, a to nejen pro automobily, ale všechny účastníky silničního provozu včetně cyklistů a pěších. Jde o zajištění maximální bezpečnosti v průběhu plánovaných demolic. Od konce května začnou práce ovlivňovat provoz také na dálnici. Po celou dobu rekonstrukce se však plánuje zachovat provoz v režimu 2+2 zúžené jízdní pruhy.