Kompletní rekonstrukce trati mezi Adamovem a Blanskem i celková rekonstrukce adamovské zastávky jsou hlavní cíle plánované modernizace infrastruktury. Stavební práce začnou letos na podzim a skončí v roce 2023. Vysoutěžená cena činí 2,62 miliardy korun bez DPH. Projekt bude spolufinancovaný z nástroje CEF Blending, který kombinuje finanční prostředky z unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěr od Evropské investiční banky.
U celkem pěti tunelů bude provedena sanace ostění pro zamezení průsaků vody. Práce budou zahrnovat také rekonstrukci devíti mostů a devíti propustků. V návaznosti na úpravy železničního svršku a spodku, stejně jako mostů a tunelů, se provede rekonstrukce trakčního vedení.
Největší význam pro cestující bude mít výrazná přestavba zastávky v Adamově. Stávající dvě vnější nástupiště budou nahrazeny novým oboustranným ostrovním nástupištěm, které bude umístěno v poloze současného nástupiště ve směru na Brno. Zkrátí se tak docházková vzdálenost cestujícím od Brna a současně to přispěje k organizaci případných výlukových opatření. Hrany nástupiště budou ve výšce 550 mm nad kolejí, délka bude 170 metrů. Bezbariérový přístup zajistí šikmý přístupový chodník. Správa železnic vybrala za dodavatele stavebních prací firmy OHL ŽS, Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby a Tramo Rail.
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |