Správa železnic získala územní rozhodnutí pro optimalizaci traťového úseku Ústí nad Labem-Střekov – Děčín východ. Dvoukolejná trať na pravém břehu Labe má význam především pro nákladní železniční dopravu, jedním z cílů projektu je proto prodloužení kolejí ve vybraných stanicích pro nákladní vlaky o délce 740 metrů. Součástí prací bude i výstavba nových nástupišť. Realizace stavby se předpokládá v letech 2023 až 2025, investiční náklady se předpokládají 9,1 miliardy Kč.
Cílem projektu je rekonstrukce trati, která povede ke zlepšení jejích kvalitativních parametrů. Dojde k výstavbě nových nástupišť, ve vybraných stanicích také k jejich přesunutí, čímž se zvýší bezpečnost provozu i komfort pro cestující. Na provoz vlaků bude dohlížet nové zabezpečovací zařízení. Součástí úprav trati budou rekonstrukce přejezdů.
Ve stanici Ústí nad Labem-Střekov se vybuduje vnější nástupiště u výpravní budovy a ostrovní mezi kolejemi. K němu bude přístup zajištěn podchody. Pro osoby s omezenou pohyblivostí budou sloužit samoobslužné výtahy. Ve stanici Velké Březno se nástupiště posunou o zhruba 200 metrů směrem k přejezdu. Na všech zastávkách i ve stanici Boletice nad Labem budou nová nástupiště dlouhá 60 metrů, která budou bezbariérově přístupná. Výška nástupních hran bude 550 mm nad kolejí.
Již 19. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a výrazná inovace v dopravě (ČDS&T) otevřel své…
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Na jaké oblasti ve stavebnictví by se měla nová vláda především zaměřit?
výstavba dálnic a silnicPetr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |