Příprava pilotních úseků vysokorychlostní trati (VRT) mezi Prahou, Brnem a Ostravou postoupila o další krok kupředu. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) uzavřela smlouvy na provedení geodetických zaměření úseků Prosenice – Ostrava-Svinov (VRT MORAVSKÁ BRÁNA) a Modřice – Šakvice (VRT JIŽNÍ MORAVA) na 70 resp. 30 kilometrů trati. První pilotní úsek VRT by se měl začít stavět v roce 2025.
Geodeti se pohybují na současných tratích i na trase budoucích mezi Přerovem a Ostravou resp. Brnem a Vranovicemi. Terénní práce budou probíhat v průběhu podzimních měsíců, do konce letošního roku získá SŽDC podrobné mapování v celé délce jihomoravského úseku. „Zpracování geodetického zaměření v předstihu před zadáním dokumentací pro vydání rozhodnutí o umístění stavby je jedním z kroků, který nám umožní zkrátit dobu přípravy pilotních úseků VRT až o pět let oproti standardním postupům,“ říká generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.
Obdobným způsobem SŽDC postupuje i u zbývajícího pilotního úseku Praha-Běchovice – Poříčany (VRT POLABÍ) a části spojení Drážďany – Praha, kde probíhá výběrové řízení. Realizace pilotních úseků VRT bude mít významný přínos pro zvýšení kapacity na současných velmi vytížených tratích, což platí zejména pro úsek druhého železničního koridoru z Přerova do Ostravy. Současně dojde také ke zrychlení vlaků, protože odpadne předjíždění spojů různých kategorií nebo umělé prodlužování jízdních dob vlivem vysokého obsazení trati.
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…
Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?
růst nad 5 %Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |