Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Plány železnice na pražské letiště dostávají finální podobu

24.02.2016  |  Petr Bayer

Řadu let plánovaná modernizace železniční trati Praha – Kladno s napojením letiště Václava Havla se opět posouvá blíže k realizaci. V březnu má být například hotova studie dopracování projektu úseku Bubny – Výstaviště podle požadavků městské části Prahy 7. Na konferenci Integrovaná doprava Prahy a Středočeského kraje z cyklu SMART CITY to uvedl náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Mojmír Nejezchleb. Akci pořádala společnost TOP EXPO CZ, magazín Skypaper se stal hlavním mediálním partnerem.

Aktualizovaná studie proveditelnosti byla schválena již loni v červenci, náklady stavby se pohybují kolem 20 miliard korun. V návazném úseku z Výstaviště do Veleslavína se počítá převážně s povrchovou variantou, prověřuje se však stále tunel v úseku Dejvice – Veleslavín ve vztahu k EIA. Na letiště by potom vedla nová dvoukolejná trať upravená pro rychlost 80 – 90 km/h. „Probíhá soutěž na zpracování projektové dokumentace, termín pro odevzdání nabídek je 1. března 2016,“ upřesňuje náměstek.

Z Ruzyně do Kladna se rychlost zvýší až na 140 km/h, aktualizace projektu má být hotova do konce března. Stanice budou v Hostivicích, Jenči, zastávky Pavlov, Malé Přítočno a Pletený Újezd. „Nové požadavky města Kladna směřují k tunelovému vedení trati v úseku Kladno – Ostrovec,“ uvádí SŽDC. Aktualizovaný projekt má být předložen rovněž do konce března.

Celá stavba zahrnuje též rekonstrukci Negrelliho viaduktu, tendr na zhotovitele bude vypsán v červnu, přičemž se počítá s financováním z EU v rámci CEF. Práce by měly probíhat od dubna příštího roku do konce roku 2019. Nutná dostavba Masarykova nádraží, odkud budou vlaky vyjíždět, počítá celkem s devíti novými kolejemi, podchodem ulic Opletalova a Na Florenci s možností náhrady podchodu zastřešením.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

21.06.2019 Soutěž Česká dopravní stavba vyhlásila vítěze, Skypaper v porotě a udělil cenu

Tituly 16. ročníku celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie, inovace roku 2018 získaly Modernizace trati…

06.05.2019 Průzkum Skypaper: Růst letos čeká téměř polovina stavebních firem

Stavební firmy zvyšují svůj optimismus a růst v letošním roce očekává 46,5 procenta z nich, oproti 44,6 % v roce…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« září 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
18
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce