úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Plavební kanál Vraňany-Hořín překlenul nový most za 220 mil. Kč

29.03.2021  |  Petr Bayer

Ředitelství vodních cest (ŘVC) zprovoznilo nový silniční most přes plavební kanál Vraňany-Hořín a zpřístupňuje pravobřežní ostrov u obce Vrbno. Nový most nahradil původní jednopruhovou provizorní mostní konstrukci, která byla na konci své životnosti. Stavební náklady dosáhly přibližně 220 milionů Kč včetně DPH.

Zvýšení podjezdné výšky na 7 metrů umožní provoz velkých osobních lodí i nákladních plavidel s nadměrným nákladem podle evropských standardů. Proplutí vysokých lodí bude společně s upravovanou plavební komorou Hořín zprovozněno letos v červnu. „Modernizací prochází celý unikátní plavební kanál Vraňany-Hořín. Přestavěno bylo celkem 7 mostů, z toho 3 budou zdvižné. Hlavním cílem je rozvoj plavby jako ekologické formy dopravy a tím i obnova původního historického významu plavebního kanálu při napojení metropole na síť vodních cest. Byla provedena obnova mostních konstrukcí, které po více než 100 let zajišťují dopravní spojení do ostrovní oblasti mezi Vltavou a plavebním kanálem.,“ říká ředitel ŘVC Lubomír Fojtů.

Stavba mostu byla zahájena v lednu loňského roku. Vrbenský most prošel kompletní obnovou, kdy byl zcela nahrazen původní nízký a úzký most s omezenou nosností jen jednoho automobilu novým mostem standardních parametrů a průjezd vozidel tak nebude omezován. Vlastní konstrukci tvoří trám ztužený obloukem na rozpětí 57 metrů. Vzhled byl zvolen tak, aby nenarušil historickou hodnotu plavebního kanálu. Betonové části opěrných zdí jsou obloženy, aby vypadaly jako původní kamenné opěry. K estetické kvalitě nového mostu přispěl i fakt, že bylo přeloženo závlahové potrubí, které původně vedlo souběžně s mostem a nově je pomocí protlaku uloženo pod kanálem. V nezbytně dlouhých úsecích (zhruba 150 m) bylo z důvodu zdvižení nivelety o 2,8 m upraveno výškové i směrové vedení silnice, která byla zároveň oproti původnímu stavu napřímena. 

Doprava byla převedena z provizorní objížďky na nový most a zatím probíhá kyvadlově. Stavaře ještě čeká řada dokončovacích prací, včetně odstranění napojení objížďky a definitivních úprav okolí. Celá stavba bude hotova začátkem června. Modernizaci mostu provedlo sdružení Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby a Colas CZ.
Souběžně probíhá dokončování instalace zdvižných technologií na 3 dalších mostech překlenujících plavební kanál. Unikátní mosty dálkově ovládané z velína zdymadla v Hoříně se začnou zvedat během května a června letošního roku.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« březen 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce