Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Počet pracovníků v kancelářích v EU může letos dosáhnout maxima

01.06.2016  |  Petr Bayer

Rok 2016 mohl být prvním, kdy v EU počet zaměstnanců pracujících v kancelářích předčí dosavadní maximum z roku 2008. Zaměstnanost v kancelářích vzrostla o 5 milionů pracovních míst, což za posledních 10 let představuje nárůst o 4,3 %. Na tvorbu pracovních míst v regionu střední a východní Evropy má významný vliv outsourcing a offshoring, uvádí v nejnovější zprávě Colliers International.

„Nárůst o 4,3 procenta se může zdát marginální, ovšem pokud vezmeme v úvahu trendy ovlivňující vývoj v EU, jako jsou outsourcing a offshoring, globální finanční krize trvající od roku 2008 do roku 2012 a s ní související úsporná opatření ve veřejném i soukromém sektoru, tak je výhled pro kancelářskou zaměstnanost v EU vskutku pozitivní,“ míní vedoucí EMEA korporátních řešení v Colliers Guy Douetil.

Expanze globálního outsourcingu a offshoringu do zemí střední a východní Evropy se za posledních deset let velmi zrychlila. Jenom v roce 2015 vzniklo díky tomuto vývoji v regionu přibližně             400 000 pracovních míst. Tento trend pramení ze schopnosti firem, jež outsourcing využívají, plnit své cíle a těžit z přidané hodnoty, která spočívá ve vysoce kvalitní pracovní síle disponující silnými jazykovými a technickými dovednostmi. Outsourcing služeb může mít pozitivní vliv na určité oblasti EU. Regiony jihovýchodní, střední a východní Evropy a Pobaltí vykázaly růst 7 až 15 %.

„Rozvíjející se trend outsourcingu je patrný i v ČR, kde má přímý vliv na narůstající počet lidí, kteří pracují v kancelářích. S tímto vývojem se úměrně zvyšuje i počet nových kancelářských budov,“ poznamenává ředitel Colliers Omar Sattar. „Hlavní otázkou nyní je, zda poměrně nízká míra nezaměstnanosti v ČR, pohybující se kolem 4,2 %, ovlivní zájem firem, jež hledají možnosti, jak zde rozšířit své podnikatelské aktivity,“ doplňuje.

Růst je popoháněn především uměním liberálních ekonomik reagovat na změny, řídit se daným vývojem a také schopností přilákat investice ze soukromého sektoru. Pružný přistup k zaměstnancům firem, stejně jako k samostatně výdělečným osobám, přispěl k nárůstu zaměstnanosti v době po ekonomické krizi. „Klíčové země střední a východní Evropy, stejně jako další evropské země, dosahují vysoké míry zaměstnanosti. Přetahování zaměstnanců bude čím dál častějším cílem společností. Správná firemní struktura a pracovní prostředí budou hrát stále důležitější roli v dosahování lepších výsledků. Bude mít vliv na nalákání nových či udržení stávajících zaměstnanců a také na zvýšení jejich produktivity. Zároveň budou i nadále zaváděny nové technologie,“ soudí ředitel výzkumného oddělení pro region EMEA Damian Harrington.

Flexibilita, spolupráce a schopnost adaptovat se na nové pracovní návyky a kulturu na pracovišti jsou klíčem k dalšímu potenciálnímu růstu zemí EU. „S tím, jak se do pracovního procesu zapojuje stále více mobilních a technologicky zdatných zaměstnanců očekáváme, že firmy napříč celou Evropou budou stále více nabízet nové způsoby práce,“ uzavírá Douetil.

Růst pracovních míst vykonávaných v kancelářích v EU od roku 2005 do roku 2015:

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

19.03.2019 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Smart City Plzeň

Na tématiku „chytrých měst“ a lepšího a bezpečnějšího životu v nich se zaměří 7. diskusní fórum Smart City Plzeň,…

23.01.2019 Cenu Skypaper na výstavě Infotherma získal Wienerberger e4 dům

Cenu časopisu Skypaper Chytrý Oskar 2018 – nejlepší smart produkt získal na slavnostním zahájení výstavy Infotherma…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte letos ve vaší stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« březen 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
27
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Konference