Podoba nového mostu přes Vltavu na Pražském okruhu bude známa do konce září
Odborná porota Mezinárodní architektonické soutěže vybrala pět nejlepších návrhů z 15 odevzdaných prací řešení nového mostu přes Vltavu v úseku Pražského okruhu D0 Suchdol – Březiněves. ŘSD nyní vybere do konce září z této pětice na základě technické proveditelnosti, udržitelnosti a odhadovaných investičních a provozních nákladů jeden návrh k realizaci. Předpokládané investiční náklady činí 2 miliardy korun bez DPH, stavba má začít v roce 2027 a skončit v roce 2031.
Most se stane klíčovým prvkem severní části Pražského okruhu, když překlene údolí Vltavy objektem dlouhým téměř 600 metrů a vysokým 80 metrů nad hladinou řeky. Přemostění počítá se třemi jízdními pruhy v každém směru včetně převedení pěší a cyklistické dopravy..
Pořadí dle poroty (pětice, ze které ŘSD vybere návrh k realizaci):
1. Sdružení Stráský, Hustý a partneři a Studio acht
2. Valbek
3. Cowi Czech Republic
4. Sdružení 2T engineering a TOP CON SERVIS
5. Sdružení ov architekti a V-NOC
Celkový rozpočet na ceny a odměny je 20 milionů korun. Porotou nejvýše oceněný návrh získá 5 milionů korun.
„Tato mezinárodní soutěž byla první otevřenou architektonickou soutěží svého druhu na dálniční most v ČR, Teď nás čeká vybrat řešení, které skloubí špičkovou architekturu s ekonomickou a technickou rozvahou. Vítězný návrh zapracujeme do projektové dokumentace tak, abychom v roce 2027 mohli zahájit stavbu s cílem dokončit celý Pražský okruhu v letech 2030 až 2031,“ popisuje generální ředitel ŘSD Radek Mátl
Další postup
• srpen – září 2025: výběr varianty do dalšího postupu přípravy stavby
• říjen 2025 – leden 2026: zpracování konceptu DPS
• únor – květen 2026: zpracování čistopisu DPS
• prosinec 2026: podání žádosti o povolení stavby
• 2027–2031: předpokládaná realizace mostu jako součást dostavby Pražského okruhu v úseku Suchdol - Březiněves
Pražský okruh bude po dokončení dlouhý 83,6 km, polovina trasy je již v provozu. Probíhá realizace úseku Běchovice – D1. Severní úseky Ruzyně – Suchdol, Suchdol – Březiněves a Březiněves – Satalice se připravují. Most přes Vltavu bude nejvýraznější stavbou celého okruhu. Zajistí také nové propojení pro pěší a cyklisty mezi levým (Suchdol, Sedlcem) a pravým břehem Vltavy (Zámky, Bohnice, Čimice). Plány na most v této lokalitě sahají do 30. let 20. století, kdy byl podobný most plánován již jako součást vnějšího dálničního okruhu Prahy.

2. umístění

3. umístění

4. umístění

5. umístění
